Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett5-hälsa
Läst 2342 ggr
Mainebusters
2010-02-26 10:49
0

Doris löper..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slutade med hennes p-piller för två veckor sedan och hon löper redan.. Flört

Hur lång tid brukar det ta för era honor att löpa efter avslut på piller? Jag trodde faktiskt att det skulle ta längre tid än två veckor ialla fall..

Christelle
2010-02-26 13:17
0

Åh så spännande. Jag vet inte hur lång/kort tid det kommer ta för Candy men är alla tester bra så får jag snart se ;).

Ska du para Doris nuGlad?

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Mainebusters
2010-02-26 14:28
0

Inom en snar framtid så är det tänkt att hon ska paras.. Flört  Som tur är så löper hon ganska tyst. Inget större väsen, det låter som det vanligt pratkurrandet, fast lite mer av den varan!

harley
2010-02-26 18:46
0

Vem blir den vackra fadern???Glad

Mainebusters
2010-02-26 19:12
0

#3  Wait and see… Tyst

SidenMoare
2010-02-26 19:22
0

JAg fick vänta på Star i 1.5 månad innan hon kom igång efter pillren. Men då hafde hon ätit dem ganska så länge. Nu tänker jag avvakta och inte ge henne dem på ett tag. Hoppas att hon inte löper varje vecka för då måste dte bli piller igen. men planerar en andra parning till eftersommaren/hösten.

Lycka till nu. Hoppas att det blir parning snart med en fantastisk killeKyss

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Sevgilims
2010-02-26 20:35
0

Dory började löpa inte fullt en månad efter vi slutat med pillren men det kändes för tidigt inpå för att para på det löpet så vi beslutade vänta till nästa. Då beslöt dock fröken att låta oss vänta två månader innan hon ville löpa igen. Snacka om lång väntan!

Mainebusters
2010-02-26 21:35
0

#5  Självklart! Jag väljer med stor omsorg! Glad

SidenMoare
2010-02-27 00:02
0

Det gör man ju för sina älsklingar

Det skall bli spännande att få se vem kavaljeren blirGlad

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Mainebusters
2010-03-01 09:54
0

Det har blivit ändringar på mina planer.. Doris blir kastrat imorgon pga hälsan. Så det blir inga bebbar hos mig! Gråter

Christelle
2010-03-01 13:54
0

Va!? vad har hänt? är hon sjuk?!

Mainebusters
2010-03-01 14:27
0

Hon hade hög feber för ett par veckor sedan, och vi fick antibiotika. Njur och glukosvärdena var inte heller bra. Efter 10dagar var det återbesök och alla värdena var bättre utom de vita blodkropparna.. Väldigt låga värden.

Nu ville vet kastrera på grund av det. Doris hade även feber i dec, och då var det också tal om kastration, men det blev inte så. Då togs bara ett blodprov. Denna gång togs det några och det är ju bra att de vill utreda orsaken.

Så någon infektion har ju lilla damen, men vi vet inte var. Jag ville inte ge piller pga detta, och det tycker inte vet heller att jag ska göra. Nu höglöper hon sedan i fredags, och som sagt, talade med vet imorse och fick tid redan imorgon.

Sånt är livet, så det blir ingen uppfödning hos mig.. Men en kisse till vill jag allt ha! En grabb..  =)

SidenMoare
2010-03-01 17:05
0

GråterMen så tråkigt att hon är sjuk. Trist att du inte kan para henne.Skrikandes

Bara att börja söka då efter en kille.Flört Tror nog att du hittar en fantastisk vacker kille med en massa kel och mys.

Mainebusters
2010-03-01 17:07
0

#12  Jadå, så småningom så hittar jag nog den rätte.. men sedan får det vara bra. Tre missar är lagom! Flört

Christelle
2010-03-01 18:30
0

Så tråkigtGråter
Det blir då aldrig som man tänkt sig, tyvärrRynkar på näsan.
Hoppas iaf att Doris nu får må fint och leva ett långt liv!
Kram

Sevgilims
2010-03-02 11:31
0

Åh vad tråkigt för dig! Vet ju sen tidigare att du varit sugen på en kille också så kika gärna in på www.tolecoons.net där det finns bebbar!

Mainebusters
2010-03-03 06:57
0

Sådär.. nu har Doris tratt på huvudet, hon blev kastrerad igår. Livmoderinflammation. Hon har varit separerad från Buster sedan hon kom hem från vet, och nu går han vid hennes sida, var hon än knallar runt! Glad  Men hon skuttar upp på diskbänk och bord, så hon är inte stel av sig precis!

Det blir fler återbesök för att kolla upp hennes hälsa, då hon även har förstorade lymfknutor invid tarmen, så vi fortsätter med antibiotika kuren. Mammas lilla mosfia! Kyss

SidenMoare
2010-03-03 09:32
0

Här håller vi alla tassar och tummar för att hon skall bli frisk lillgumman.Kyss Stackars tös som råkat så illa ut.

Mainebusters
2010-03-03 21:20
0

Tack, det var snällt av dig.. Det går jättebra med tratten på huvudet, hon rör på sig mer än jag trodde, men hon tar det lugnt när hon hoppar ner från bord. Så nu kör vi antibiotika några veckor till, och även en Axilur-kur, som vetten ordinerade.

Känns lite snopet nu när jag fixade stamnamn och allt, men så är det, man vet aldrig vad som väntar runt hörnet! Flört