Ras standard seminarium
Det finns ju alltid frågor kring typen på vår ras därför så tänkte jag passa på att tipsa om att The Maine Club har ett seminarium 7/3 i Göteborg där duktiga FIFe domaren Hannah Jensen är inbjuden . Temat är ras standard . färg & mönster . Inbjudan kommer snart att finnas på www.themaineclub.se Så håll utkik 

Det krockar ju med utställning i DK den dagen….! Får se hur man gör.

DET skulle ha varit intressant att gå på men…..på "fel" sida om sverige. Får hoppas att det kommer något liknande på denna sida av landet med så småningom.
Men det är ju så. Var man än placerar sådana seminarier/föreläsningar så är det ju inte alla som har möjlighet att kunna resa dit
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det ska bli riktigt intressant och helt klart värt att åka till andra sidan Sverige för att delta på :) Hannah är en av de bästa domarna vi har i Sverige och hon är mycket glad i maine coonen som ras!
Nej, vad synd att det är så långt..
Ge mer än du förväntar dig att få.

Synd att det är så långt bort :(! Annars hade jag kommit direkt!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Veronica menar du DK = Dacke katten så är den utställningen den 9 Maj. Enligt utställningslis kalendern för Sverige och Norge så är det ingen utställning helgen 6-7 Mars
Bor man en bit bort så kan man kanske samåka med några. Detta blir säker en väldigt spännande dag, Hannah är väldigt pedagogisk och informativ och som Susanne skriver så är hon mycket förtjust i Coonisar .

Nej inte Dackekatten, tanken är att vi ska till Danmark.
Inget är definitivt spikat ännu men seminarient är klart intressant och jag har gjort en förfrågan om samåkning men det ser inte ljust ut från dom södra landsändarna.
//Veronica

DK = Danmark !! Tänkte jag inte på 
Hoppas du kan samåka med någon 
Nu finns inbjudan ute :)
http://www.themaineclub.se/images/inbjudan/seminarium2010_inbjudan.pdf
Anmälan är förlängd till 28/2. Passa på att ta chansen och lyssna och diskutera med andra maine coon intresserade!