Åsikt om min katt önskas
Jag undrar om det går att få andra personers åsikter om hur just min katt ser ut, i någon tråd här på forumet?
Såg att det fanns en tråd som heter Konstruktiv Kritik men det var dålig respons där. Kan jag lägga upp en bild i Fototrådar?

Hej, Har du en renrasig maine coon med stamtavla och bra bilder så tror jag säkert det är någon/några som svarar dig. Däremot så kan kritik tolkas på ett negativt sätt och jag hade föredragit att katten hade fått ett omdöme på utställning om det är möjligt.
Det är många saker man ska ta hänsyn till.
Mvh
Veronica
PUFF!!

Det är svårt att ge konstruktiv kritik ut i från bilder .Man behöver se katten live och känna och klämma på den för att kunna ge konstruktiv kritik på ett vettigt sätt .
Men utifrån den bilden du visar ovan är det första jag lägger märke till att hans haka kunde vara bättre .
Han ser ut att ha ett trevligt uttryck och fina öron . Lägg gärna in fler bilder på honom tagna i profil så man bättre kan se hur han ser ut 

Hejsan Förstår att du vill ha mer kommentarer om din gosse men bilderna är tyvärr inte så bra
Skulle gärna säga något mer om honom men det går inte utifrån de bilderna du visar .
Vilket fall som helst så håller jag med Veronica att du ska ställa ut honom .En gång är inte så mycket
Tänk också på att mco utvecklas till dom är över 3 år 

Som tidigare talare har sagt så kunde han kanske haft liite bättre haka, men det är svårt att säga från bara bilder. Jag tycker också du ska ställa ut honom. Tror det hade gått ganska bra :) Han verkar vara en väldigt fin katt. Skulle vara kul att se en profil bild på honom :) Mvh Johanna
Nu är inte Maine Coon alls min ras så jag kan inte ge dig någon vidare konstruktiv kritik, men han ser ut att behöva en starkare haka. 
Säger som andra här, testa och ställ ut honom vet ja så får du en bättre bedömning 
Yataz
Jag har ställt ut honom och det han fick krititk för var att han hade svag haka (den blir aldrig så kraftig som han borde ha), att han hade för runda ytterkanter på öronen och för rund ögonform. Han var ensam i sin klass men han vann iaf Ex1.
#12 Ex1 är bra! Min Doris fick Ex2 men jag är nöjd ändå.. synd bara att Örebro inte har rosetter för Ex2, det hade varit kul att ha en, även om man fått köpa den själv..
Jag blev väldigt förvånad över Ex1 eftersom har har så väldigt svagt utvecklad box.

Det är enormt svårt att avgöra utifrån bilder då vinklar kan ställa till det en hel del också och både försämra och förstärka.
Men hakan ser onekligen svag ut, det ser ut att vara hans största brist.
Vad gäller Ex1 så krävs det ganska mycket för att en katt inte skall få en Ex1:a om de är ensamna i sin klass. En Ex1 ligger på 88 poäng medan ett CAC ligger på 93 poäng och också är gränsen för avelsgodkännande för F1-F4 (dvs de enda som behöver avelsgodkännande) 
Så var glad och nöjd med din Ex1 men inte förvånad och tänk på att det är inte för inte som 7-10 månaders åldern kallas slyngel-åldern
De kan under denna tid växa ur sig enormt för att senare växa i sig igen.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Okej så kul med en ex1 ! 
Jag tycker han verkar väldigt fin i kroppen, päls och färg. Speciellt om man skulle haft honom i ordning för utställning så hade han säkert varit väldigt snygg. Sen tycker jag hans profil verkar bra 
Hans svagaste punkt är just hakan tror jag, men den kanske växer till sig
Coonisar växer ju läänge hehe Mvh Johanna
Dagdrivarn- du o jag har varit i samma bebisforum på nätet och träffats en gång på en fika med gruppen.Tror jag mailade dej då och frågade om tips då min son har varit allergisk. Nu har jag alltså min MC- och allt har gått jättebra!

Vad skoj… jisses måste ha varit länge sen. Du ser minnet är kort men effektivt :-)
Härligt att det går så bra 

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!