Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 1793 ggr
Mainebusters
0

Buster - en utekatt

Idag är Buster utekatt.. i sele naturligtvis! Men idag önskar jag att han faktiskt vore en utekatt. Han vill bara ut till snön. Finns det något vackrare än en coonis ute i naturen? Glad

SidenMoare
0

Det är jättekul att gå ut med dem i koppel.

HAr du inga härliga "vintercoonisbilder"??????

Vågar inte släppa ut Star nu. Det är ju bara 1 vecka nu tills hon skall få smått. men förra vinterna så var hon ute och pulsade i snön.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mainebusters
0

Han var ute idag, men vi tog inga bilder, men det kommer fler chanser! Men att de blir så busiga när de kommer inomhus igen? Värsta racet! =)

NeverToLate
0

Jag skulle älska gå ut med Nikki i snön, tror hon hade gillat att komma ut en stund emellanåt :) Ska nog ta med henne till djuraffären och prova ut en sele till henne och väga henne :D Stora flicka har ju blivit ett halvår nu hehe. Känns som jag hämtade henne igår. Jag måste få rätt på mitt internet eller lägga över massa bilder på henne på syrrans dator så ni får se henne ordentligt ju hehe .. Hoppas nu har det så kul i snön, och varmt och skönt inne när ni behöver värma upp er Mvh Johanna

Mainebusters
0

Shame on me.. har faktiskt inte varit ute på senaste i djupa snön.. men någon dag här, så ska de baske mig få gå ut! I sele kanske jag ska tillägga..

Buster är kul, han svarar på frågan om han vill gå ut, och sätter sig sedan vid altandörren. Jag har inglasad altan, där vill han gå en vända ibland.

Sedan piper han när han vill in. Är inte coonisarna hundlika så säg?? I många avseenden..

NeverToLate
0

Awwe hehe. Han e en riktig sötnos. Nikki e också som en liten vovve, går jag någonstans så ska hon med minsann hehe. Och om det lagas mat så sitter hon ivrigt och kollar från fåtöljen i matsalen, eller brevid mig på golvet å väntar på att något ska tappas eller ges fint till henne.

Råttorna e otroligt spännande men hon e lite rädd för dem i smyg hehe. Hon gillar inte att dem e så på.

Min lilla dam kräver respekt å surar om hon inte får som hon vill. Min syster Cecila brukar skämta om att jag gav henne fel namn, Nikki borde istället ha fått ett namn som dutchess, lady eller med damigt å feminimt men det tycker inte jag hehe.

Hon e min "Lilla" rockkatt som älskar att ligga på baslådan å sova när matte städar å lyssnar på musik hehe.

Om jag sitter/ligger i soffan eller sängen å slappar så ska hon ligga nära eller på matte å sova, eller gosa å trampa på mattes mage trots att hon ibland har lite vassa klor som river upp en massa små sår på mattes mage genom kläderna. Men får hon inte trampa klart så surar hon, så det är bara att välja.

Börjar jag gå mot toaletten ska hon med och vara publik eller leka imed brunnslocket i duschen, och går jag upp där uppe till mitt rum så följer hon med direkt! Hon spurtar upp för trappan så fort jag går ut i hallen hehe, men märker hon att jag inte ska upp så kommer hon ner igen.

Så jo dem har vissa hundlika beteenden och dem blir väldigt personliga hehe.

Syrrans lilla huskatt Melora är inte alls lika dan. men hon är nästan lite mer tillgiven än Nikki får hon inte vara med jamar hon högt i protest å hon vill alltid vara med en eller ligga hos en å sova å mysa. Nikki är mer egen och det gillar jag.

Melora e så tillgiven att när man vill vara ifred å lägger bort henne någon annanstans så kommer hon tillbaka till en hela tiden hehe trots att man tycker hon är jobbig emellanåt. Hon sitter gärna på ens axel som en liten papegojja hehe så jag brukar kalla henne Gojjan. Men hon är precis som Nikki med att förfölja mig, spana in maten å racea i trappan och så hehe

Jag tycker det är kul att alla e så olika men ändå lika med vissa saker :)