Kanske Kattungar på JULAFTON
Idag började Star löpa igen…Trodde ärligt att det skulle ta längre tid för henne att komma igång efter kattungefödseln förra veckan.
Men timingen är fantastisk. Hennes Fästman kommer hit på söndag. HUR kunde vi veta att hon skulle sätta igång så snabbt? Fantastiskt. Jag är verkligen förvånad och otroligt glad, som ni säkert förstår.
Så fungerar detta så kan de bli tillökning på JULAFTON
En fantastisk gåva…. Den bästa just nu….
Det vore inte så dumt det, då får ni en extra anledning att fira dubbelt. Låter som ett tecken att det kommer gå bra den här gången :)
Hoppas parningen går bra nu! Tur att tösen har en så bra matte som pysslar om henne.
Ge mer än du förväntar dig att få.

En annan bra grej är att jag då inte kan åka bort för att fira utan måste stanna hemma Jätteskönt. Det brukar vara jag som ALLTID skall resa. Ser fram emot att slippa i år.
Så OM det skall bli någon firning så är det här…i alla stillhet förståss. Vi är inte så många så det blir nog bra.
Min tös betyder så mycket för mig så henne skämmer jag bort och även min kastratkille. De är de värda båda två. De är så goa och härliga mot sin Matte.

Åh så roligt! Hoppas du får denna underbara gåva på julafton och att alla är friska och pigga och att födseln går bra!Kram
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Star är nu dräktig och kattungar väntas den 23/12-09
Så nu är det bara att vänta på en fantastisk jul
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Å va underbart!!!
Håller alla tummar och tissetazzar vi kan för dig och din stjärna!!!

Tackar
HAr börjat fundera på "julnamn" till kissarna. För det känns som ett måste när det kan bli julafton. Får se vad min hjärna kommer fram till
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
#6 Har du testat din katt för hcm? isåfall, hur gick det till med undersökning och registreras det på något vis?

Oj vilket datum, få se om du får sitta med kattförlossning istället för att träffa tomten på julafton då, de brukar ju ha en förmåga att välja sämsta möjliga tidpunkt att föda på 
Håller tummarna att de kommer på utsatt datum :-)
Grattis till kommande bebisarna!
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Det blir en trevlig jul. Släkten har bestämt sig för att fira jul i "norrland" hos min bror. Så jag blir ensam med min tös och husisen. Så jag kan vara vaken dygnet runt om det skulle behövas. Så tomten får väl passa på mellan varven då.
Kan tänka mig att det kommer att bli en liten nervös jul, eller dagarna före då. Hoppas på dagarna före, ifall det skulle vara något vajsing. Tror inte jag vill åka till SLU på julaftonsnatten HUA!!! säkert extrabetalning med.
Nej jag siktar in mig på en bra kull den 23:e. Då blir det en skön julafton med både Kalle Anka och några skinksmörgåsar
Sen blir det en massa koll på gumman och ungarna med förståss.
Funderar på riktigt "juliga" namn nu…..*fniss*
Låter mysigt, skulle med välja besök av storken i juleskrud än tomten.. Visst är tomten trevlig men storken har så mycket dyrbarare paket :D
Vi håller tummar och tassar här hemma att allt ska gå bra!
Ge mer än du förväntar dig att få.

Tack #10!
Håller helt med dig om detta. Storkbesök är trevligare än tomten :-))

Nu tänker jag testa detta som min kompis tipsade om….Att väga dag 36 och sedan dag 43 .Mellanskillnaden mellan vikterna divideras sedan med 50 och man skall då få reda på hur många ungar det skall bli. I hennes fall, hon föder upp sibbar, så fungerar det bra. På 4:a kullar så har det stämt 3 gånger och den fjärde gången var det 2 mindre ungar så istället för 4:a så blev det 5.
Så i morgon blir den första vägningen. Sedan nästa måndag. Därefter är det bara att vänta och se OM det stämmer. Tänker testa i allafall.
Tänker följa upp det här så får ni veta. Ni får gärna gissa med hur många det blir och vad.

Nu har jag vägt henne igen. Det skiljer 200gr så då skulle det kunna vara 4:a ungar. MEN vi får se om det stämmer.
Hon väger nu 4,9kg. Hennes normalvikt är 4,1 kg. Vet inte om det kan ge någon fingervisning om hur många det kan vara. Men det är nog individuellt som allt annat.
Så det blir en glad överraskning vad det än blir.
En liten bild av "damen med magen"