Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 1352 ggr
Mainebusters
0

Är du medlem i en rasring?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maine Coon-katten, eller The Maine Club?

SidenMoare
0

Nej! Men funderar på det. HAr inte bestämt mig än.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Mainebusters
0

Jag är med i Maine Coon-katten, men jag har inte haft något utbyte av det, så jag är nog inte med nästa år.. vi får se! Flört

Vildvittra
0

Nästa år håller jag mig till Maine Coon katten, det räcker.

//Veronica

Vildvittra
0

Nästa år håller jag mig till Maine Coon katten, det räcker.

//Veronica

dagdrivarn
0

Jag har varit med i båda men numera är jag bara med i Maine Coon-katten.

Händer lite mer där och tidningen är trevlig :-)

Förhoppningen är ju att vi snart ska få fler roliga aktiviteter inom rasringen också.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Dunderklumpens
0

Sitter i styrelsen i The Maine Club och är medlem i maine coon katten.

Nästa år fyller TMC 5 år och lite olika aktiviteter planeras :)

SidenMoare
0

HAr MaineCoonkatten och The MaineClub olika "inriktningar" eller vad skilljer de båda åt?

Naturligtvis så jobbar båda för MCO:s bästa/vettig avel/hälsa etc. Men annars?

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Dunderklumpens
0

I dagsläget är det nog mindre som skiljer klubbarna åt än vad det var för 5 år sedan. Då var det en rätt tråkig stämning och ett antal infekterade diskutioner uppfödare i mellan.

I år har klubbarna samarbetat inför Maine Coon specialen som var i Våra katter. (Sveraks förbundstidning) det hade inte varit tänkbart för 5 år sedan..

SidenMoare
0

För några år sedan, när jag kollade på båda Forumen, så verkade det som om TMC hade en mera "uppfödarimige" och MCK mera vände sig till alla andra MCO-ägare. HAr inte kollat de senaste åren så det kanske har ändrats och jag kanske skulle bestämma mig för att gå med någonstans……???? får se hur jag gör

Helona
0

Borde kanske gå med i nån Maine coonclub. Är bara med i Scandinavien ragdollclub Skäms

Dunderklumpens
0

Titta gärna in på themaineclub.se och bli medlem på forumet. Blir man medlem i klubben får man ju tillgång till betydligt fler delar men det kan ju vara en start för att se om det är en klubb man kan trivas i :).

Som sagt planeras det för en del roliga aktiviteter under nästa år Glad

SidenMoare
0

OK! kan man göra så. Det skall jag testa. TACK för tipset.

dagdrivarn
0

För er som funderar på att gå med i rasring kan jag bara rekommendera er att absolut gå med :-D

Idag skiljer som sagt mycket mindre mellan dem än vad det gjorde tidigare vilket är mycket glädjande för alla!

Så det är bara att gå med i en av dem eller varför inte båda :-)

Bara så att det inte blir några oklarheter så är medlemmskap i klubben inget krav för att få testa inom hälsoprogrammet.

Fick nämnligen ett samtal för någon vecka sen där en icke medlem undrade om hon fick testa inom hälsoprogrammet och använda blanketterna även om hon inte var medlem.

Så svaret är givetvis får man använda sig av hälsoprogrammet och testa inom hälsoprogrammet oavsett vilken av rasringarna man är med i.

Har som sagt varit med i båda och kan mycket väl tänka mig att gå med i båda igen. Orsaken att jag gick ur den andra hade inget med att jag inte gillar klubben att göra utan helt enkelt bara att jag glömde att förnya medlemsskapet och har sen av ren slöhet skjutit det på framtiden. Men men en vacker dag så får väl även jag fingrarna ur :-)

Så på't bara och välj en eller båda, då kommer ni att få massor av trevliga MCO-specifika aktiviteter att roa er med framöver :-D

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!