Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett: 1-allmänt-mco-prat
Läst 1596 ggr
Mainebusters
0

Vad ger ni era katter för blötmat?

Om ni nu gör det vill säga..*ler*

Själv så kör jag med både Whiskas och Pussi i portionspåsar. De får dela på en påse morgon och kväll.

Vad ger ni era missar?

Dunderklumpens
0

Mjau på tetra. Svensktillverkat :)

helhol
0

Jag ger Maju i tetra, Pussipåsar, en sort som de ääälskar, några Whiskassorter. Sen ger jag koktkycklingfileer, äggula,köttfärs, skinka, kalkon

Mainebusters
0

Jag tycker att det är himla behändigt med portionspåsar som man köper i 12-pack. Då får man olika smaker att variera med.

Den dagen Mjau börjar med påsar, kanske jag köper det med.. Flört

Eliz
0

Med risk för att låta tjatig!!! Mjau i tetra, men då bara i gele för han ratar det andra.

Mainebusters
0

Vaddå tjatig? Flört Här får vi nog tjata bäst vi vill..

Ja, de är kräsna de små.. här gillar vi bitar i sås!

Mainebusters
0

#1  Ger du Mjau bara för att det är svensktillverkat?

Helona
0

Samma här. Mjau i tetra,i gele'.

Dunderklumpens
0

# kan jag gynanna de svenska tillverkarna så gör jag gärna det, speciellt när det är en bra produkt :). Finns en mjukmat sort heter den Bozita el liknande i djuraffären oxå den på tetran som jag köper ibland. Vad jag läst mig till ska dessa två vara de som har bäst innehåll. Gillar du portionspåsar kan jag rekommendera hills, de är uppskattade av mina katter och jag tror ju det är bättre mat än whiskas/pussi…

Mainebusters
0

Mina mår bra av Whiskas/Pussi, blir dåliga i magen av Mjau och Bozita. Nej, här kör vi vidare med det vi har då det fungerar och de bara älskar sina påsar! Flört

Mainebusters
1

#8  Förresten så kollade jag innehållet på Hills påsar, det var mer ingredienser i dem än i Pussi.. så jag tror inte på att de är bättre. Men smaken är som baken.. Flört

Mainebusters
0

Fler som ger blötmat? Nu har jag ökat på till tre ggr om dagen.. *ler*

Vildvittra
0

Här hemma får de Bozita i tetrapack, svensktillverkat utan socker Skrattande
Finns i många smaker och jag köper ett flak åt gången, mycket billigare så.

//Veronica

harley
0

Här hemma äter de efter många olika tester bara Pussi påsar med möra bitar! Hmmm… inte drygt när man har några stycken, men det andra stod bara tills hunden fick äta upp det, hon blev ju glad!

12 påsar går ju åt snabbt, men de har fri tillgång på både Royal och Eukanuba torrfoder.

MonicaGlad

wolfgrin
0

#12 lite OT men innehåller det verkligen inte socker? deras bitar i gelé har ju uppenbarligen socker men hur är det med deras och mjaus patéer? Någon som har koll..? Vad jag kan läsa mig till verkar dom inte använda ägg som bindningsmedel( jag kan ha fel)så vad använder dom då?

Ge mer än du förväntar dig att få.

NeverToLate
0

Jag ger Nikki både Mjau på konservburk och från tetra. Sen ibland får hon påsar från Royal canin eller Pussi och någon gång emellanåt whiskas, dock så e hon inte jätteförtjust i whiskas, inte jag heller ^^

Mainebusters
0

Här älskar de Whiskas.. köper alltid anka i sås, men nu köpte jag original. Det stod på hylletiketten att det också var sås, men icke. Det var färs, men det gick minsann ner ändå! Flört