Kattungefödsel inatt
Min Star nedkom med en liten kattungetjej inatt kl 02.40.
Färg ns22
Hon vägde 71 gram vid födseln.
Det verkar inte komma några flera ungar. Så då blir det som för hennes mamma som födde 1 unge i första kullen.
Hon är en stolt och omtänksam mamma. Är väldigt stolt över mina tjejer
GRATTIS!!! 
Uj en liten plutta, hoppas allt går bra med henne och stort grattis :)

Oj så söt!!! Man får grattulera så mycket
!!!

Grattis till den lilla!
Du känner ingen mer i magen, att hon flämtar verkar ju inte helt normalt tycker jag..
Söt liten plutta 

MIn kompis som också var med, erfaren uppfödare, tror inte att det finns några mera ungar.
Hennes tuttar är stora och fulla om man känner mellan dem så verkar det vara "normal mage". Hon har både ätit, drukigt och nu ligger hon och vilar. MEN flämtar en del fortfarande.Ibland hastigare ibland bara lite.
Min kompis tror på stress eftersom det är hennes första unge och att de tog 6 timmar för henne att föda den. Ungen är liten 71 gram. Så den var inte stor och därför svår att föda. Blaze kom med sätesbjudning och min kompis drog ut henne under 3:e krystningen. Moderkakan kom efter med en kort navel och Star åt upp den och avnavlade Blaze ordentligt.
Avvaktar väl lite till. Det kan ju hända att ungen ligger långt in. Om det inte blir bättre så ringer jag SLU och hör efter. Annars så ringer jag min vet. i morgonbitti. Hon är vettig att prata med.

Grattis till den pyttelilla tösen!!!
Hoppas hon växer på sig snabbt nu.
Tycker inte det låter så bra att hon flämtar jag heller, de brukar inte flämta om de är klara.
Jättesöt liten tjej..
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Grattis till den söta lilla tösen!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Tackar! Hon är så söt so socker.
NU är det ju 14 timmar sedan tjejen föddes. Tror ni att de finns en unge kvar?
Då blir de en vaken natt till då. Kanske bäst i alla fall

Verkar hon lugnare eller flämtar hon fortfarande?
Är hon lugnare så hade nog jag sovit och hellre då klivit upp och kollat någon gång under natten. Om något skulle tillstöta så kan du behöva din vila.

Hon verkar lugnare och flåsar mindre. Hon är även svalare, dock inte kall. Så jag funderar på om det helt enkelt är så att kroppstemperaturen var för hög efter födseln. Hon blir alltid fort varm ute i solen och då flåsar hon en massa.
Just nu ligger hon och tittar på lilla Blaze som krälar runt på hennes mage. Det ser så sött ut :-))
Tack för att du frågar
Hon ligger i en korg i min säng så jag tänker ha henne kvar där. Hon och min andra katt sover ju alltid där ändå. Lika så bra så är det lättare för mig att kolla henne.

Tror nu i alla fall att de är en unge till som skall ut.
Hon beter sig som igår kväll nu. Så det blir kanske en anna liten vid 2-3-tiden inatt…. PUST!!! Ja jag fick god övning förra året att vara vaken flera dygn så jag vet att jag kan och orkar.
Berättar senare hur det gått

Lycka till! Hoppas allt går bra! Håller tummarna för er! Kram på dig och mammisen
Hur går det för er?

Hur går det?

Grattis till bebben!!! Hoppas allt går bra med mamma katt!
Blev det fler???
Kram

Tråkiga Nyheter.
Lilla Biscaya Blaze dog för 1,5 timme sedan.
Hon bara gav upp. Märkte att hon inte orkade dia och inget hjälpte. Star bara övergav henne. Gömde henne när jag var en snabbis ute i köket. Hittade henne i alla fall efter någon minut. Men då var hon nästan totalt livlös.
Pratade nu med uppfödaren av Hanen hon tror att hon föddes för tidigt att parningen skedde senare i den veckan än hon trodde. Då skulle sista dagen hon var där vara dag 60
Hon har erbjudit mig en omparning så fort Star löper igen.
Men mina känslor säger Ingen mer kattunge. Men jag lär ändra mig vad det lider. Men just nu är det
bara tårar. MIn första kull och min fantastiskt fina Blaze.

Men gud va hemskt
! En stor nackdel med uppfödarvärlden är att sånt tyvärr händer. En massa kramar till dig och Star!

Tack Christell!
JAg vet ju det och det får man räkna med, tyvärr. Men de känns hårt när det är första kullen och den enda ungen. Det blir ett abrupt avslut

Ja det förstår jag verkligen! Är ju väldigt speciellt med sin första kull och blir vell ännu mer speciellt om det var bara 1 bebis

Vad tråkigt, jag förstår så väl hur du känner det! 
Inte för att det är någon större skillnad på vad man känner oavsett om det är första kullen eller efter en massa kullar. Men nog var det ytterst trist att du skulle behöva börja med en sån otur. Det blir ju inte någon positiv start direkt. Har man haft några har man i alla fall erfarenhet av hur det är när det går bra.
Förstår att du känner som du gör just nu, men låt det skunka lite så ska du se att du känner annorlunda på ett tag.
Massor med tröst och styrkekramar till dig och din tös.

#21 och #22
Tack så mycket för er omsorg.
Hade ju hoppats på att få min Avelshona i denna tös.
Men livet går vidare. Men ändå Så trist och sorgligt när detta händer.
Man väntar och ser fram emot detta med spänning och så blir de så här.
Nej nu måste jag nog äta och sova lite.
usch stackare, det är hemskt när de försvinner. Hade en kille i min första kull som bara klarade ett dygn… Men jag hade ju 5 andra att glädjas åt men det blev en hel del tårar för lille blå.
Mår star bra trots omständigheterna?

Även om jag läst om en massa som förlorar en eller i värsta fall en hel kull så man vet att det är tänkbart att man nog kommer att råka ut för det någongång. Men de är extra trist att det skall vara just första ungen/kullen.
Så nu måste jag ladda om batterierna etc. och försöka komma igen som människa. Har haft en massa bakslag och sorgligheter det senaste året så jag hade behövt detta att kunna glädja mig åt.
Star äter, sköter hygienen etc bra. Hon är lite mera jamig av sig än hon blev under dräktigheten. Sen är hon ännu mera "Mattebunden". Men hon saknar väl lilla Blaze hon med antar jag.

Å fy va jobbigt för er
!!! Måste kännas tungt i hjärtat! Hoppas du lyckas "ladda om" snart. Du får ta hand om dig och Star så gott det går!!!

Stackars stackars dig, det är sorgligt, jag lider med dig.
Men du gör nog rätt i att para om, håller tummarna för er bägge!
Varma Kramar Monica

#26 #27
Tack!
Skall ringa min Vet. i morgon och höra vad hon säger om detta.
Fast det känns skrämmande att tänka sig flera småliv igen.
Star är väldigt "mattebunden" just nu. Annars så är hon OK

Har nu tagit mig en funderare och känslorna är väl fortfarande i "svang" efter det som hänt. Men har bestämt mig för att para om Star med samma hane som tidigare.
Pratade med min Vet. Hon förespråkat en snabb omparning. Hon trodde inte att ungen var helt utvecklad trots att hon gått tiden ut.
För att förhindra sammanväxtningar är det bättre att para om på första löpet, sa hon. Naturen fungerar så och att det är bättre att vara snabb med omparning både för honans "väckta modersinstinkt" och för hennes kropp.
Så det är väl det jag gör.
Star´s och även hanens uppfödare är så otroligt generös. Hon har tidigare sänkt sin parningsavgift för mig. Men nu erbjuder hon mig även en unge.
Så nu är det bara att vänta på "Musiken" då.
Det börjar ju närma sig de "mörka dagarna" så jag vet ju inte om hon kommer igång eller om hon väntar till våren. Har haft henne på p-piller under vinterhalvåret tidigare så jag vet inte hur löpningsbenägen hon är under vintern.
Men de är bara att hoppas.

Ja man måste försöka "glömma" och gå vidare. Hoppas allt går bättre denna gång! Håller tummarna!

Glömma tror jag inte jag gör. Men det skulle definitivt kännas bättre med en kull ungar. Så därför gör jag detta nya försök.
Förhoppningsvis så går det bättre denna gång. Men nervös kommer jag att vara vid födseln. HUA!!!!!!
Tack för dina tumma. Det kn behövas
oj vännen,såg detta nu.vad tråkigt. fick ju själv 2 bebbar här för 8 veckor sen men fick avliva killen efter 6 veckor sen blev tösen kass i magen så j trodde hon skulle försvinna hon oxå men som tur hämtade hon sig. d e en tuff början på sitt katteri
. ta dit hanen när dom ska åka, han kanske sätter igång löpet,vem vet. håller alla tummar för er!
S*Winsnes Wilda

Nej menar inte glömma utan gå vidare.
Jo det förstår jag, men man får försöka vara positiv.
Nej vad tråkigt, hoppas allt går vägen den här gången!
Ge mer än du förväntar dig att få.

Ibland verkar ju allt vändas emot en. men man måste gå vidare.
Har haft ett mycket tufft år, misshandel,rättegång, skillsmässa, min mamma avled i ALS, min pappa blev sjuk. Sedan även annat som kommer med pga detta.
Fick ju lov att avliva min äldsta katthona, huskatt, för några veckor sedan. Det smärtar det med. Trots att hon var sjuk och de var det bästa för henne. Sedan då lilla Blaze 
Trots alla motgångar så måste man ju ändå gå vidare. Hoppet förlorar man oftast inte utan man reser på sig, dammar av sig eländet, sträcker på sig och tar nya steg in i världen. Säger till sig själv att NU får det vara NOG med elände. NU vill jag gå vidare.
Så nu är det "bara" att resa sig igen efter detta och se framåt. Men hur mycket motgångar kan ma drabbas av på kort tid utan att ge upp?
Jag är en fighter och ger inte upp. Men stannar till och gråter en skvätt för att sedan torka tårarna och gå vidare. Så nu hoppas jag på en frisk och trevlig kull med mycket smoke, silver och tabby
STORT TACK för ert stöd. Det betyder mycket för mig. Hoppas att jag kan vara till hjälp och stöd för er med när det behövs.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
Huu det var inte lite du gått igenom.
Men som man säger, först när man gått igenom riktigt elände vet man att riktigt uppskatta det fina i livet.
Lycka till med allt nu och jag hoppas att du fortsätter att vara så stark som du är och delar med dig av hur allt går så hjälper vi dig på det bästa sätt vi kan.
Kram på dig raring.
Ge mer än du förväntar dig att få.

TACK för dina fina ord och tack för ditt stöd.
Lovar att dela med mig, för sådan är jag.
Kram
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Shit i hela H…ete vad du har gått igenom!!!
Du är stark och du kommer att fixa det!!! Nu måste det väl vända och det borde bara bli bättre!!!
Håller alla tummar jag kan för att du ska få många underbara ulltussar!!!
KRAMIZAR!!!

TACK!!! för dina värmande ord.
NU hoppas jag att det har vänt. FÖR
Nu LÖPER Star igen OCH på söndag kommer hennes fästman hit. VILKEN timing….
JAG är helt förundrad över detta. Löpa 10 dagar efter kattungefödseln. Naturens gång…… Naturen är fantastisk. Så det kan bli en fantastisk jul. Kanske kattungar på Julafton????? eller något sådant… Vem vet?? Spännande, spännande……

Men inte parar du väl om henne på första löp efter att hon fött?
Även om det bara var en unge så skulle jag absolut vänta en månad eller två, livmodern har trots allt varit utspänd och behöver få vila innan hon blir dräktig igen.
Det är jätteroligt att höra att du hämtat dig och nu ser fram emot kattungar igen.
Men snälla, låt hennes kropp vila innan hon blir dräktig igen, åtminstone några veckor till.
Min hona parades på andra löpet efter att hon fick sina förtidiga dödfötta ungar, de föddes 10 nov och hon parades igen kring 10 jan.

Frågade min Vetrinär om det och hon sa att de var OK.
Eftersom det bara var en unge och den var så liten så såg hon inga problem med det.

Hallå!!!
Hur gick det med fästmannen??

Han är här. Så vacker så jag skulle vilja behålla honom.
Han är så snäll och go. En riktig spinnmaskin.
Så nu är det bara till att vänta och se.