Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett8utanför-ämnet-ot
Läst 2254 ggr
Mainebusters
0

19/9. Vad ska du göra idag då?

Sitter med min andra kaffemugg.. Det brukar bara bli en, men idag smakade det bra!

Jag ska åka och shoppa lite på Mariebergs Galleria, behöver även en ny kattspade eftersom jag råkade bryta av skaftet på den gamla. Köpte ju en från Olivers, men den är för smal i springorna tycker jag. Nej, det blir att åka till Grizzly..

Sedan kanske det blir att åka på en ATV-tävling. Ser himla kul ut när de kör med fyrhjulingarna i vattengravar så att de blir blöta och leriga!

Avslutar kvällen med att ta ett glas cider (okej då, kanske två..) och ev. en pizza på den lokala pizzerian.

Sedan är det söndag, och snart måndag och arbetsdag igen.. nej, nu spårade jag visst ur totalt! *ler'

helhol
0

En ny vacker och solig dag. HÄRLIGT. Det är en förlägning av sommaren.

Sitter här med blött hår efter duschen och har de rullat. Skall straxt ta mig min första mugg kaffe framför GodMorgon i TV 4. Sen blir det den andra muggen kaffe ute med katterna under 1 timme ungefär. De går ju ut i koppel.

Måste väga Star idag och se hur mycket hon har gått upp i veckan. För nu är det dryga 2 veckor kvar tills kattungarna kommer.

Star verkar godkänna den bolåda jag gjort i ordning. Hon ligger i den varje dag och bökar runt i den att eftersom. Det är trassligt 'fniss* i den. Så jag får väl släta ut det hela när det närmar sig.

Annars skall ajg sy färdigt pölen, en avlång hård kudde. Håller på att sy ett överdrag i lappteknik med bla Katttyger, vad annars. Har även planer på att sy ett större stycke att använda som filt. Även det med kattyger. Kattokig vad då jag??? *fniss*

ha en underbar dag nu allihopa

Mainebusters
0

Solig dag?? Vilken världsdel bor du i? Ha ha.. jag har mulet, men jag hoppas att det ändrar sig så småningom.

Man kanske skulle börja titta på morgontv på helgerna? Har faktiskt inte tänkt på det.

Kul med små kottar på G.. Och du är duktig på att sy också.. *avundsjuk*

Ha en bra dag du med!

helhol
0

Jag bor i Uppsala! Vi har haft väldigt fint väder den senaste tiden. är väldigt glad över det. Skönt att sitta ute med en kaffemugg. Jag är ju sjukpensionär så detta att sitta ute ger en hel del. Många att prata med etc. bla. en kvinna på gatan här som vill köpa en unge. Så vi får se hur det går.

Sy..ja!!! Jag är Textillärare och Textilkonstnär till yrket. Håller även på och gör smycken i Silverlera. Säljer lite på Hantverksmässor runt om här. Men det blir mest till jul. Men då är det varje helg vilket är urjobbigt. Men finns det ingen försäljning resten av året så är det i december man får ta det. Mina smycken och lite om katterna finns på min Hemsida www.silvereken.se

Ser verkligen fram emot kattungarna. Det skall bli så kul. Sen blir det väl fullt liv här under julen eftersom de är leveransklara straxt efter jul. Men det skall bli kul.

NeverToLate
0

Jag ska åka och hämta hem min lilla Kisebebis idag! :D

Så jag e hel toppad här hemma. Bara en timme till sen ska vi åka!

Tiden måste verkligen gå fortare. Det e en fin mysig solig underbar dag :D

Sen när jag hämtat hem min lille pojke ska jag till syster och flytta klart sen sticker vi dit å flyttar in Officielt ;) hehe

Mainebusters
0

Vad kul! Lycka till med liten..!

NeverToLate
0

5# Tack så mycket :)

Mainebusters
0

#3  Kikade in på din hemsida.. oj, oj, vilka fina smycken du gör! Jag återkommer ang dem.. Flört

helhol
0

VAd ROLIGT att få hämta hem lillkillen idag. Förstår att du knappt sovit i natt ellerFlört?

helhol
0

Vad roligt att du gillar mina smycken.

Jag bara älskar att hålla på med dem. Ett roligt och lagom ansträngande "arbete" för mig som inte orkar med så mycket åt gången. Det är min terapi och min "smärtreducerare".

Mainebusters
0

#9  Jo, men de är verkligen vackra! Och så bra att det fungerar som terapi! Jag har halv sjukersättning, men jag har varken tid eller kunnande att göra sådant.

Och sedan har jag fem tummar i varje hand vid praktiska arbeten.. därutöver så har jag problem med fingrar i höger hand, de gör inte riktigt som jag vill ibland. Detta efter ett fall för några år sedan, då jag tog emot mig på handen..

Nej, det som passar mig bäst är datorn. Gärna tekniken bakom, jag gillar lite utmaningar. Särskilt när mina kolleger kommer och vill ha hjälp med sin j***a dator. Då fixar jag det.

Det är tur att man har tangenter, för att hålla i pennan går inget vidare. Så jag beundrar verkligen dig som kan och vill pyssla med sådant!

helhol
0

Tack! men jag måste säga att detta med tekniken är inte min starka sida. Det måste kännas skönt att kunna hjälpa kollegorna med deras problem. Sen finns det ju mycket du kan skriva med datorns hjälp. Kanske en MCO-bok i kattuppfödning?? Eller något annat kattrelaterat. Bara att sätta igång.

Själv skriver jag lite "kattdagbok". Det började under en skrivkurs som jag gick över nätet. Vi skulle skriva utifrån någon/något annat än mänskligt perspektiv. Sen så var då" Kattoteksbladet" fött. HAr fortsatt att skriva men vinklar m det en del. Numera blir det skrivandet på Hemsidan och i min kattråd på Smärtpunkten. Roligt att sätta ord på katternas öden och äventyr.

Jag har en övertygelse, eller vad man nu vill kalla det. Det är att när man har smärtproblem, eller något annan sjukdom, så är det bra att sysselsätta sig med något man trivs med. Det underlättar för en . Ger dagen en mening, fast det kan ju våra älskade katter med förståss. Dessutom ger det en tillfredställelse av att kunna uträtta något. Det är en bra terapi.

För min del så reducerar smyckestillverkningen/sömnaden mina smärtor eftersom min kropp går igång av smärtorna och blir stressad och med stressen så ökar smärtorna. Dessutom tål jag inte de mediciner som finns mot nervsmärta. Att pyssla får mig att gå ner i varv och smärtorna minskar. Så detta är ren medicin för mig.

Jag har alltid gillat att hålla på med mina händer. Skulle den förmågan tas ifrån mig så vet jag inte vad jag skulle göra. Då blir det KRIS