God (?) Morgon 29/8
Idag är det lördag. Ville sova lite längre, då jag går upp halv fem varje vardag.
Men, det ville inte missarna! Frukosten blev ju fördröjd.. Så Doris började pilla i mitt öra, Buster trampade på magen några gånger, (han hoppade ner på golvet om vartannat och pratade..)
Sedan tyckte Doris att mina tår smakade väldigt bra idag. Buster nyps när jag försöker ignorera honom.. Klockan halv sex var jag uppe på vinglande ben och grus i ögonen..
Fast nu känns det iaf lite bättre, för solen visar sig!
Ha en bra dag!! 

Detsamma!
Här skall det vara mat "mitt i natten". Speciellt för min MCO-tös. För nu börjar hon bli hungrig jämt. Inatt har hon väkt mig 2 gånger eftersom hon ville ha mat. Hon är inte speciellt förtjust i torrfoder utan föredrar blötmaten. Det märks att hon är dräktig nu. Det känns som om hon är hungrig dygnet runt nu.
Sen när jag väl tagit mig ur sängen så skall hon "förfölja" mig runt i lägenheten och kolla på allt som jag gör. Så hon är min skugga.
Nu tänker jag få på mig kläderna och cykla ut och ploka lite mera äpplen. Kokade 5 liter äppelmos igår. så det skall bli lite till idag tänkte jag mig. Så jag lär ha en tös sittande på köksbordet och följa alla mina rörelser, månne hon vill lära sig? Hon är för skön

Hehe ja dessa katter, den bästa väckarklockan ;)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
#2 Bästa? Värsta skulle jag vilja säga.. man har inte en chans att trycka på Snooze.. man ska upp med detsamma!! *ler*

# 3 Men det är ju lite av charmen med dem.
Har en kille, huskatt, som "vallar Matte" så att hon skall gå ut med honom
. HAn bara älskar att få gå ut i koppel.
Jo, du har så rätt! Visst är det charmiga när de vill.. idag har de fått vara ute i långlina för första gången sedan tre månader. Buster har ju haft sår i tassarna (fiskallergi?), men nu är han bra.. och vad de trivdes ute! Det är så kul att se dem njuta medan de ligger i mina fina rabatter och demolerar mina växter..