Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett4-avel-och-genetik
Läst 1378 ggr
helhol
0

Väntar och väntar och....

….fortsätter att vänta på att min lilla "prinsessa" Star skall börja löpa.

Släppte henne från p-pillren för en 9 veckor sedan. Hon började genast löpa. Så jag satte henne på pillren igen för 6 veckor sedan, vilket jag nu fått reda på INTE skulle ha gjort.

Har nu  blivid rådd att testa Vetegroddsolja för att få igång löpet. Har någon testat det? Har det fungerat och hur snabbt ungefär? Detta är ju jättesvårt. Men jag får lägga det bakom mig som nybörjarmissar.

Bara att lära av misstagen känner jag och inte göra om dem. Detta blir, hoppas jag, min första kull och jag har en massa att lära. Så det är bara att fortsätta att plugga på.

Hälsningar Helhol

eagle-
0

Jag gav min tös e-vitamin och hon kom igång på tredje tabletten  Skrattande

helhol
0

Det låter lovande. Skall börja ge henne det i slutet av nästa vecka. Så då får vi se om det fungerar på henne.

Tack för svar.

EastAuroras
0

Jag gav min hona Rouge vetegroddsolja det var några som gav mig det tipset. Jag ville ju att hon skulle komma igång med löp.

Efter några dagar kom hon igång när jag gav vetegroddsolja. Hon har alltid varit en löpstark hona. Men denna gång tog det tid bara för att jag ville att hon skulle komma igång. Då tar man ju till allt man får reda på.

Hoppas din hona kommer igång snart :-)

S*East Aurora´s

Ulrika och katterna :-)

Singo-Torpet
0

tvätta din egen toa med klorin har ja hört ska trigga igång löp lättare.. och vete grodsolja..

helhol
0

Tackar för klorintipset. Då skall jag testa det med.

Hon har nu fått Vetegroddsolja i 3 dagar,fast hon gillar det inte. Men blandat i favoritmaten så verkar det gå bra. Mina andra katter, som är kastrerade, gillar det direkt från en tesked. Lite typiskt det det där.

Så nu är det bara att fortsätta vänta på henne.

Sen en annan fråga.

Jag kommer att resa från Uppsala till Sandviken, komunalt. Antar att hon håller uppe med löpet då. Skall jag åka första dagen eller skall jag vänta in att hon löper för fullt? Jag har hört båda delarna. Vill ju inte åka för tidigt eller för sent. Har ju även andra katter som behöver att passas.

helhol
0

NU verkar det ÄNTLIGEN som om hon är på G med löpningen.

Hon kommer väl igång inatt eller så skulle jag tro.

Så nu närmar det sig. ÄNTLIGEN!!!!!!

Ser fram emot kattungar i augusti

blondifire
0

håller tummarna för er! har precis parat min skogisdam o väntar på rosa tuttar!!

S*Winsnes Wilda

helhol
0

Hon är verkligen på G nu.

Hon "sjunger så vackert" just nu i stil med avgrundsvrål *fniss*.

Naturligtvis så är det ju inte den bästa helgen. Men det är väl typiskt nu när hon väntat så länge med att löpa.

Har nu pratat med hanens uppfödare så jag åker dit i morgon em.

Det skall bli sååååååå roligt. Längtar så. Så NU skall det pluggas på.

Har hittat Ylva Stockelbergs bok om Kattuppfödning. Den är trevlig och intressant. Har även fått tips om en bok som RK ger ut. Skall se vad den kostar.

TjOOOOHOOOOO!!!!!!!!!!!!!! ÄNTLIGEN

helhol
0

GråterÅker i morgon till Sandviken för att hämta hem min hona. Tyvärr är hon inte dräktig och har inte kommit igång att löpa om. Så nu skall jag testa att ha henne hemma och se om hon kan komma igång då. Men om hon inte börjar löpa inom den närmaste 2 veckorna så får jag lov att vänta med parningen tills i oktober.

Jag vill ju inte ha nya kattungar under en period där jag vet att jag inte är hemma så mycket, ifall det skulle hända något.

Så det var ju lite trist detta. Hade hoppats på ungar nu i sommar.

Men man vet ju aldrig vad ens "pälsklingar" vill.

helhol
0

NU är det till att åka till Sandviken idag igen. Star började löpa för full igår. Så nu hoppas jag att det skall gå bra denna gång och att parningen skall leda till dräktighet.

Nu har jag i alla fall hunnit väga henne och fotat hennes tuttar så jag har något att jämföra med sedan.

Så nu är det bara till att hoppas att det går bra.

Fästmannen kommer nog att bli glad att hon kommer igen. Han har ropat efter henne ända sedan hon kom hem förra veckan.

Christelle
0

#10 Hoppas det går bra denna gång! Jag håller tummarna!

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

helhol
0

Tackar. Det kan behövas

blondifire
0

samma här!Skrattande

S*Winsnes Wilda

helhol
0

TACKAR!!!!

JA jag hoppas att det skall gå bra denna gången med. JAg kom ju dit en dag tidigare än förra gången så det kanske är bättre så här.

Nu är det bara att vänta och se. Hoppas på kattungar nu i början av oktoberSkrattande

Christelle
0

Håller tummarna :)! Ska bli jättespännande att höra fortsättningen :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

helhol
0

Fick veta av Uppfödaren, hon är även uppfödare av min lilla tjej, att dte finns en ev. spekulant här hemma som vill ha en MCO. Så hon har bett denna spekulant att kontakta mig.

Så nu har jag ev. 2 köpare. Det känns tryggt att veta.

Men sedan måste jag ju göra mina egna bedömningar av hur personerna/ev. köparna är och om jag tror de passar att ta hand om mina ungar. DET är svårare.