Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikettutställning-och-resultat
Läst 1925 ggr
Christelle
0

Angående Burklädselfärg

Jag ska förmodligen beställa min burklädsel från http://www.janitasdesign.com/. Vet dock inte vilken färg jag ska välja. Den måste ju passa till Cesar som är svartsmoke och Candy som är svartsköldpadd (maine coon), då dessa två kommer åka mest på utställning. Inget minus om det passar till min ragdoll Ramses heller ;). Dom färgerna jag gillar bäst av att kolla på sidan är ljuslila/mörklila, Vinrött/grått, Gammelrosa/grått och Grågrön / Mellangrön. Dessa färger kan man se under fliken "färgprover" och sedan kalla färger.

Vilken färg skulle ni valt? Vilken är vanligast på burklädsel? Skulle vara kul att sticka ut lite iaf ;P

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Mainebusters
0

Jag är ju tokig i grönt! Har själv dubbelskynke i mörkgrön krossad plysch, hur snyggt som helst! Såg ett supersnyggt skynke hos Janitas och det är ju mellangrönt/mörkgrönt..

helhol
0

Christell!

Jag har sytt en massa burklädslar under årens lopp. Det jag brukar påpeka är att det är KATTEN/KATTERNA som skall synas. Alltså  en mörk klädsel till ljusa katter och tvärt om. En färg som lyfter fram de färger som katten/katterna har. Blåa färger finns det många och de kan användas till de flesta katter. Rött, brunt, svart är svårare färger att ha.

Till dina skulle jag välja grå/silver och ev lila, mellanblå eller vinrött som komplementfärg.

Sen brukar jag förespråka att inte använda plyschtyger ,då katterna fäller, många har katter som hårar förfärligt där syns det på burklädseln och det är inte fint. Hårar katten inte så går det ju bra att använda plysch.

Ett tips till är att du sköljer burklädselns tyg i mycket antistatmedel. Eftersom katter lätt blir "elektriska" och luften kan vara ganska så torr i utställningshallen. För det ser trist ut när burklädseln smetar sig fast i katten.

Lycka till med valet av burklädsel

Mainebusters
0

Det finns ju alltid klädvårdsrullar om det skulle behövas mot håren.. Flört Jag gillar plysch för det är så lättskött!

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Doreks design

har oxå finaGlad

S*Winsnes Wilda

helhol
0

Gillar du plysch så skall du ha det med. Det är ju en fråga om tycke och smak.

Ville bara tala om in erfarenhet av materialetGlad Inte att styra dig i ditt val. Man skall ju alltid välja det material som man själv tycker är bra och som man trivs med.

Mainebusters
0

Ja, så är det ju! Nej, jag känner mig inte styrd *ler*. Jag tycker bara det är skönt med strykfritt, det ser hemskt ut när det hänger rynkiga skynken.. Men det är ju upp till var och en!

Janitas är det många som har, så det är nog svårt att sticka ut med hennes skynken, men de är ju såå fina!

Rithwa
0

be att du får färgprover från janitas dom skickar inom några dagar de färger du vill ha. dom har semester nu så det kan dröja. Deras burskynken är verkligen klass på ja har ett sedan tidigare och nu har jag beställt ett nytt. Janitas design är mycket proffisionella du kan även be dem om råd om du känner dig osäker.

Lycka till med ditt nya burskynke.