Uppfödare i Kalmar/Öland?
Finns det nån uppfödare i Kalmar eller på Öland som föder upp gullungarna?
Har planerat att skaffa katt när våran äldre hund har gått bort (hon gillar inte katter alls, även om hon har gjort det) och jag fastnade direkt för maine coonrasen! Tänkte i början skaffa en vanlig bondkatt eller en skogis, men när jag fick se bilder på olika maine coons på nätet så föll jag direkt. Har haft katt en gång förut och jag saknar dom olika personligheterna som katter kan ha. Varenda gång jag möter en katt när jag är ute så kommer dom fram och börjar stryka sej mot benen, det har väl nåt med att dom "väljer" sina ägare *skratt* Tyvärr har jag bara sprungit på bondkatter och en och annan skogis men inga andra kattraser (förutom på djurdagen i kalmar).
Så om ni vet att det finns nån som föder upp maine coons i Kalmar eller på Öland så skulle jag vara grymt tacksam över att få veta det! 

Jag kommer bara på en uppfödare i de trakterana 
Borde ju finnas fler tycker jag, i skånetrakten har du ju en hel del.
Annars finns det ju gott om uppfödare runt om i vårt avlånga land.
Många kan ofta hjälpa med transport om det är så.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Okey, tack. Tror jag har tittat på deras sida förut, men jag kan ju ha drömt att jag gjort det också. Mycket fina katter dom har 
Jag har hört nånstans att det ska finnas nån i Kalmar också. Är det nån som vet mer konkret om det finns nån där som föder upp maine coon där?
där är 2 i Kalmar.. om inte annat borde dom känna till andra uppfödare i närheten. Lycka till!
S*Winsnes Wilda
såg att vitterstorm har en snygg hane till salu
S*Winsnes Wilda

Tack så mycket för hjälpen allihopa 
Nu har jag nåt att titta på tills det är dags att skaffa MCO 
Tyvärr kan jag inte köpa nån nu, då våran äldsta hund inte tycker om katter efter att hon blev attackerad av en katt i området 
Ja funderar också på att skaffa en main coon och senare uppfödning.. Bor i Kalmar också men finns inte så många uppfödare på kattklubben som uppdaterar sina hemsidor så ofta =)

Hej,
Vi håller till utanför Karlskrona och det är inte så lång ifrån Kalmar/Öland.
Mvh
Veronica
S*Laterna Magica´s