Spinneriethelg!!
Visade sig att jag går assistent samtidigt som jag ställer mina skogisar så nu får jag chansen att klämma på era coonisar,ni som kommer!!

S*Winsnes Wilda

Kläm gärna på Tyson å säg om hans päls ser bra ut…jag e heeelt lost o denna värld med borstar, sprayer och hur pälsen ska ligga å se ut 
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

#1 vad är han för färg och kön ålder och vilket märke använder du?

Han är röd, kastrat och 11 månader. använder mig av Anju Beaute. Inbillar mig att hans päls "skivar" sig trots att jag va suuuupernoga me å skölja av honom…sköljde honom säkert i 10-15 min, han tröttna på mig å la sig ner *S*

ok vad har du för produkt sist?
jag har samma märke till min coonis och de är helt klar de bästa ja prövat till coonisar =)
till ragdoll tycker ja bättre om espeeré eller "all system #1"

Proceduren ser ut som så…först tvättas han snabbt med Espree (om han e megasketen!) sen blir det Emu Oil & Aloe Vera balsam Shampoo och igår sprayade jag honom med Spray Texture efter badet (handdukstorr päls) och sen fönade jag honom torr. Funderade på å bada honom igen ikväll, men jag hoppar det..risk är väl att pälsen blir "fnasig" å torr….borstade igenom honom å han såg ganska så ok ut.

ok… ja skulle ha annvänt mindre shampoo åt gången och shamponnerat flera gånger och skölja i mellan, du behöver inte skölja så noga mellan shampooneringarna..
varför spraya innan samma dag som utställningen är? kanske funkar men ja tror att risken för fet och skivlande päls blir större?
--------------
så här badar ja coonis:
goopar om man behöver på de fetta partierna vilket är nästan alltid, bakom öron och svansen,
sedan espeere´s röda shampoo 1-´3 ggr.
(om han har varit en lortgris så handuks torkar ja katten och kör en biogrom inpackning och sedan de röda shampoot igen)
sedan anju´s vardags shampoo Cachemire tror ja de heter 1-2ggr, sedan anju´s Diamant (för att han är smoke)
sedan creme rinse balsam..
sedasn texture spray på utställningen och ev lite glans spray..
de låter mer avancerat än vad de är när man skriver det, men ja är nöjd och tydligen alla domare med än så länge :)
------------------
svårt för mig o råda då jag inte har min coonis än utan skogisar
. men har en i samma färg,kastrat o 2 år som ställs på söndag. nåt jag gör med mina kvällen innan är att pudra dom med babypuder o kamma igenom sen drar jag texturspray på plats..funkar bra men alla e olika så man får testa sig fram.ska dock klämma på snyggingen din. vilken domare har du?
S*Winsnes Wilda

#6 Ojsch sikket projekt! *S* Får kanske tänka om Hoppas man kan köpa schampoo på utställningen imorn!! *S*
Det står i beskrivningen att det är lättare att bli av me lockarna på mage å hockeybrallorna om man sprayar i handdukstorr päls…då skulle dom försvinna ännu lättare sen när man sprayar å kammar den torra pälsen…men jag vet inte, jag är grönare än grönast ¨på kattutställningar å hur dom ska se ut så. Har bara pysslat med råttor å kaniner innan, å där e d bara å se te att dom e rena å snygga 
Jag har..eller ja, Tyson har.. Henry Hornell om jag inte är heeeelt ute å cyklar!
. då är det jag som håller din snygging imon!!!
S*Winsnes Wilda

Så då var det DU iaf då!! *S* Där ser man
Kul att träffas! Hahaha…

#8 nej då de är inte så jobbigt som de låter eftersom du inte behöver skölja jätte noga mellan shampoona =)
men om de fnkar för alla vet ja inte men de flesta dommarna och andra pälskunniga brukar säga att man shampoonerat för få gånger om de blir dåligt, om de är sant eller ej de vet ja inte…
lycka till iaf!!
. han va såå gosig och snygg din Tyson!! pälsen va jättebra oxå
S*Winsnes Wilda

*ler stort å brett* det gick över förväntan asså!! Jag är sååå stolt över den "lille" fisen
Känns kul å höra andra coonisägare säga att han kommer bli stooor för matte tycker ju fortfarande att han är en liten fis *S*

#13 Har du ingen bild på Tyson :)?
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

#15 Vilken snygg kille :), då får man skryta :)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

#15 Helt ok att skryta,med en sån sötnos 
Åsa

Klart att du får lov att skryta med denna underbara sötnos som du har.
han tog samma priser som min lilla Perla..fast hon är skogis..
S*Winsnes Wilda

Mm han e så fin så den lille fisen *ler stort*
#19 Aahh! Grattis 

Aaaww….sicken gosboll! Ser så himla nöjd ut me läget *S*

Aww! Jobbigt när det blir d så…men den kommer väl tillbax igen? Hade en huskatt en gång som hade skogis (förmodligen) i sig..hon va välpälsad å fin med en vacker krage som liten för att vid året "tappa" den….men den dök upp sen igen när hon närmade sig 1½-2 år :)
Jadå det gör den
, hennnes bröder har oxå tappat sina kragar m.m nu… men hon ser lite rolig ut
..
S*Winsnes Wilda