Ni med kattgård
Hur har ni gjort med nätet mot backen? Måste man gräva ned det en bit eller tror ni att det räcker med en regel mot markytan? Jag kan tänka mig att en Mco borde kunna gräva ganska duktigt om de får lust
. Ska förhoppningsvis börja bygga rastgård åt kissarna i vår och man vill ju att de stannar inne i gården…
Thomas
Jag har grävt ner nätet ca 1 dm och det borde räcka enligt min erfarenhet. Dock har jag en styck skvatt galen MCO vid namn Sumo som gjorde ett riktigt utbrytningsförsök igår kväll. Och ja…de kan gräva..DJUPT
Han lyckas inte ta sig ner fullt ut men det var mer tidsbrist innan matte kom på honom så nu blir det till att förstärka med stenplattor längs insidan på nätet så att han måste gräva en lååång tunnel innan han når friheten.
Jag har berg under så det går inte att gräva ner nätet djupare. Och nät som är fritt är ju som bekant böjligt
- jäkla katt, nu vet man vad vi gör i påskhelgen.
De andra coonisarna har inte en gjort ett försök så denna kille är smått extrem.
Mvh
Camilla
Jag har grävt ner en 200 x 50 mm bräda i backen. Det har räckt för oss, men MCO kanske är stökigare att hantera än skogisar =))
Mvh Bengan
Tackar för svaren. Jag gör nog en kombination av bägge svaren, De har ju bara varit ute i sele änsålänge men jag misstänker att det kan dyka upp vissa grävtendenser. De är iallafall duktiga på att gräva i toalådan
Thomas