Presentera din(a) Maine cooner
Är egentligen svårt att med några rader beskriva en hel individ med sin stora personlighet men vi kan väl ändå göra ett förösk att berätta lite om våra Coonisar och visa några bilder. 

Hos mig bor Ruffle's Beautiful Day till vardags kallad Buffe en ganska nybliven 1-åring so mflyttade hem till mig och min sambo när han var 14v.
Han är en väldigt vänlig själ mot alla han möter. Han är en kille med väldigt stor integritet o tar gärna saker på sitt initiativ o spanar gärna in läget innan han kastar sig in i saker men anpassar sig väldigt lätt till nya situationer 
Han kommer gärna fram och möter gäster vid dörren tillsammans med ragdollkompisen Vinnie.
Han kan vara en riktig buse också o har börjat hoppa upp på diskbänken o i fönstret i köket (f.f då matte pratar i telefon) Man måste ju dra till sig lite uppmärksamhet. Han följer gärna med in i badrummet o håller en sällskap sittandes i badkaret (!). Bästa leksaken är en amerikansk vippa (ser ut som en vippa med ståltråd och fiskedrag ungefär) den kan han bli alldeles tokig av. Han är också en riktig pratkvarn o vi brukar ibland kalla honom för Tutan. Fast det är ett av dragen som gjorde mig så förtjust i Coonisar - deras speciella sätt o prata o sjunga alla möjliga små trudelutter.
Buffe är en riktig slickepott som tycker om o pussas så fort man sticker fram händerna. Han är också en riktig sängvärmare o sover varje natt bredvid mattes kudde.
Ja den här presentationen kan bli lång så vi tar några bilder också.
kul o läsa och vilken snygging du har!!
S*Winsnes Wilda
#1 Väldigt vacker!! Och selen var fin, ska försöka hitta liknande till mina..
Han är jättefin din Buffe och han verkar vara jättemysig!
Tyvärr så strular det bara för mig…kan inte lägga in två foton bla…
//Carina
Får jag presentera..: S*Feral Coon´s I´ll be back (Buster)
Han är 7 månader och en riktig myspropp! Skulle jag beskriva hur underbara han är, så finge jag sitta och skriva till imorgon bitti..
S*Feral Coon´s I want to break free (Doris)
Doris är 3½ månader gammal. Ett riktigt yrväder! Men gillar att sova hos kompisen datorn. Hon kom till oss för 10 dagar sedan, så vi håller på att lära känna varann..

#6 Jättefina Coonisar båda två, kul o se bild på dem
Doris är från senaste kullen hos dem eller hur?
(var inne o tjuvkikade på bilderna hos uppfödaren o hon var min favorit även om de alla var ljuvliga)
#7 Stämmer bra, från den senaste kullen. Lite kul, hade absolut inte tänkt mig en katt till, men jag har följt henne hela tiden. Undrat varför hon inte blivit såld. Och sen fick jag frågan om jag vill köpa henne! (Jag har inte gillat röda katter förut..
)
Buster blev våran genom ett återbud. Och det är vi såå glada för!
Nä, man fastnar ju för katten, och sen vad det är för färg, ja, då spelar det ingen roll. Din bebbe är jättefin..!
Jag har en maine coon-pôjk på 6 månader, S*Coppermines Toxic. Han är son till en magnifik hane som jag har varit kär i sååå länge, Incognito of Koi Pond. 
Toxic, även kallad Terroristen
är en busig kille med mycket hyss för sig… Han motionerar sina "storebröder" (ragdolls) regelbundet! 
Mellan varven ligger han gärna i mitt knä och gosar… En riktig knäkatt! Nattetid sover runt mitt huvud, känns lite som att ha pälsmössa på sig, he he… Jag älskar den här killen enormt mycket! 

#12 Mums!! 
hur får ni in flera bilder i inläggen?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#14.du gör helt enkelt ett inlägg till med bild bara..
jösses vilken snygging toxic är!! såg att coppermines har nya fina bebbar nu,livsfarligt
!
S*Winsnes Wilda
Min första och äldsta Maine Coon heter Minos (S*Honeysuckle´s Hot Shot) och är 2 år och 4 månader gammal.
Hans attityd är; Här kommer jag och jag ÄR störst bäst och vackrast…
Väldigt social och älskar att stå i centrum. Hade nog älskat att vara på utställningar.
Kelig men ingen knäkatt. Tycker om att bli pussad på nosen och på öronen..
Minos är väldigt lätt att ha och göra med,inga problem att ensam sköta kloklippning, pälsvård bad och behandlingar.
Favoritleksak är pälsbollar som han apporterar med.

Min andra "lilla" kille heter Mogge (S*Almost Lynx Valentino) och är 2 år och 2 månader.
Mogge är en försiktig kille. Ingen skyggis men som sagt försiktig och försynt. Ensam med mig så är han helt "normal" men är väl inte så förtjust när det kommer främmande. Nyfiken är han men han håller avstånd och kollar in vad du är för en figur.
Hans kärlek får bara den som förtjänar det.
Han är väldigt kelig och ligger gärna i knät. Följer mig överallt. En enmanskatt.
Inga problem med kloklippning och pälsvård men gillar inte att bada..fast det blir bättre och bättre.
Ibland så kan man ha lyckan att få uppleva det där alldeles speciella bandet till ett djur, ni som har eller har haft det vet vad jag menar. Det bandet har jag med Mogge.

Mogge gillar vippor och att apportera sina älskade tetraflärpar.
//Carina
#16 Han är jättefin! 
Jo men #1 har flera bilder i samma inlägg.
går över till support och frågar.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
aa det har jag missat,sorry..
S*Winsnes Wilda
med så många vackra katter,vill ingen vara med i månadstävlingen
?
S*Winsnes Wilda
Dreamway's månsarna är :
Faith, blåsköldpaddtabby, Idaho, svartsköldpaddtabby, Jersey,bruntabby och Rainbow, svartsköldpaddtabby.
Matte heter Marina och lillmatte heter Pauline.
Till familjen hör även Frasse, en liten husmåns i svartsmoke och Felix en rejäl husmåns i svart och vitt!
//Marina, S*Dreamway's Maine Coon