Pawpeds?
Vad är detta? Jag har försökt söka på min katt, men får inga träffar. Gör jag fel, eller finns inte alla katter med? Begriper nada.. Naturligtvis så står sökhjälpen på engelska! 
din katt måste vara inlagd för o se den…
S*Winsnes Wilda
Blir alla katter inlagda eller hur fungerar det här?
Nej, alla katter blir inte inlagda utan någon (uppfödaren eller ägaren) måste skicka in stamtavlan till pawpeds.
Okej. Vad har Pawpeds för funktion?
du kan se bakåt i stamtavlan(10 generationer),testpara,följa hälsoprogram m.m.
S*Winsnes Wilda
Jaha, men då fick jag en förklaring.. Ska kolla lite närmre hur man går tillväga..
hojta om du har mer frågor
S*Winsnes Wilda
Okej.. HJÄÄLP!! Begriper så mycket att det finns en kontaktperson (namn och adress såg jag)i Sverige som ska ha vissa dokument. Men vilka? Ska de mailas eller postas? *suck*
#8 Det står på informationssidan att man ska skicka kopior på stamtavlorna med snigelpost. Inte maila scannade stamtavlor. 
om inte nån av föräldrarna står med redan då kan du bra maila deras namn och din katts namn..
S*Winsnes Wilda
#9 Jag har lite svårt att förstå all engelska, såg inte infotext på svenska..
#10 Ska checka.
Tack för ert tålamod med en trögis..
lungt
S*Winsnes Wilda

Du måste skicka stamtavlan. Dom lägger inte in via mail längre.
Åsa Ohlsson
Glimmervägen 6C
SE-752 41 Uppsala
Tack för info! 
Pawpeds är en privat databas för uppfödare tyvärr klipps det och klistras lite för mkt i den. De har ingen vidare koll på uppgifterna.
#15. där kan jag hålla med,saknar fortfarande Leos HCMtestsresultat där
S*Winsnes Wilda

Det finns en karens på 3 månader för hcm och HD resultaten. Detta görs för att alla berörda ska bli informerade om testet på katten ifråga. Skulle det vara så att någon katt diagnostiseras med HCM är det kanske rätt många som ska informeras.
skickar du stamtavlan ska det inte klippas och klistras..hoppas vi.
Jag har själv testat 6 katter i feb. och Mars och dom kommer inte in förrän Maj-Juni

FEL det klipps och klistras INTE överhuvudtaget i den numera!
Ja det gjorde det en gång i tiden men inte nu längre!
Nu lägger vi inte in något som inte är verifierat via stamtavla eller hälsoprogram.
Lite info om den info som finns på Pawpeds:
* Alla stamtavlor kräver kopia som skickas med snailmail till registratorn.
* Katter som testas läggs in utefter den info uppgiven på testblanketten, här gäller det att den som testar är noga med att fylla i tydligt. Stamtavle-kopia är önskvärd om katten eller föräldrar inte redan finns med i databasen.
* Allt som läggs in signeras så vi vet alltid VEM som lagt in och det står även registrerat VARIFRÅN infon kommer SVERAK för sverakstamtavla, NRR för Nrr-stamtavla eller Healthregistry om infon kommer ifrån hälsoprogrammet.
* Hälso-resultat tar lite olika lång tid beroende på hur mycket registratorn har att göra, lite olika beroende på ras också. Allt detta görs ideellt och är emellanåt ganska tidskrävande. Karensen gör också att resultat tar längre tid. Tar det extra lång tid, maila gärna registratorn och fråga så får ni svar på vad fördröjningen beror på.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
*s* Det var bra att ni kommit på bättre tankar efter år av klagomål! Tänk det var inte så svårt… Då kanske vi slipper eländet som varit med dem som har varit klåfingriga.
Med lite respekt och ödmjukhet kommer en längre än med översitteri och tjuveri.

Pawpeds är ett jätte bra redskap . Framför allt nu när det inte läggs in katter utan orginal uppgifter
Sedan kan det vara bra att veta
att det finns de som inte vill ha sina katters hälso resultat i ett öppet register. Och om man väljer att skicka hd resultat till OFA istället för till L Audell för avläsning så registreras inte det i Pawpeds .