Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etiketter: 1-allmänt-mco-prat5-hälsaskötsel-hygien
Läst 125 ggr
skimmer
0

KILLEN KRAFSAR PÅ MIG I SÄNGEN

Hej jag har tre katter, en perser Lilja 11 år, en siames 3 år och en mainecoon henry 1,5 år.

Henry har de senaste månaderna börjat störa mig i sängen. Han krafsar på täcket, krafsar mig i ansiktet, är riktigt på, slutar inte fast jag gömmer mig eller skriker(förståss).
Om jag går upp slutar han men det är så störande!

jag vet man ska försöka ignorera bort det och jag försöker.

Undrar bara varför? dominans mot den andra hankatten siamesen?
Han har även kissat i min säng på täcket när jag sover!Dominans? och varför nu vid 1,5 år.
Jag har haft andra katter hela mitt liv men har aldrig haft detta problem!

Nån som fattar? nån som vet vad som pågår?

Lena

Nephi
1

Några funderingar 🤔

Har du kollat upp så det inte är någon urinvägsinfektion eller annat njurproblem som spökar? Ett tecken är ofta att dem gärna kissar på mjukt underlag

Har du nyss bytt sand eller kattlåda? Hur många finns det med vilken sand? Hur ofta städas dem? Kan vara så att en ny låda kan hjälpa kanske även med en ny typ av sand. För är dem inte nöjda med lådan så kan det börja kissas på fel ställe även om det bara är enstaka gånger till en början

Hur ser det ut med andra resurser? Klösträd, sovplatser,leksaker, mat och vatten? Även du är en resurs så fundera på hur du fördelar tiden mellan dem ☺️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

skimmer
0

Hej ja jag undersöker vad du säger, undrar mer om dominanstanken mellan en 1,5 åring och en tre åring

Lena

Nephi
0

Ibland dem katter som funnits i min närhet så har det aldrig varit något problem med hankatter(kastrater) i olika åldrar, dem går ihop utan problem. Ändå är att kompisen har en hankatt som är en riktig mat tjuv så han får äta sin mat i ett annat rum än dem andra, annars så slänger han i sig sin mat och går sedan vidare för att äta så mycket han hinner av de andra katternas 😅

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕