Maine coon + Bebis ?
Hej alla! Jag och min två åriga hona är supertighta och jag är orolig för att hon kommer reagera när det kommer en bebis snart. Någon som har erfarenhet av det? Eftersom jag har jobbat hemifrån sen jag fick henne så är hon van vid att vara med mig i princip 24/7 och hon är väldigt uppmärksamhetskrävande och är alltid på eller tätt intill mig och försöker slicka på mig konstant. Hon blev väldigt sur när vi flyttade ihop med vår sambo och sket på golvet i ett halvår för att hon inte fick ha mig för sig själv, då gav jag henne ännu mer uppmärksamhet, numera har hon accepterat läget och tycker mycket om sin husse men ska alltid ligga på oss, helst i mitten, om vi sitter och myser. Hon är van vid att jag släpper vad jag håller på med och gosar med henne så fort hon vill ( till min sambos förargelse haha) men snart kommer jag inte kunna göra det och hon kommer behöva lära sig att leka lite själv och vila brevid mig och inte i mitt knä och att jag inte alltid har tid, men det senaste har hon blivit om möjligt ännu mer klängig och lämnar mig sällan ifred. Jag tror hon märker att det är något i min mage och hon kanske är orolig att jag ska försvinna från henne? Hon har själv haft en kull och vet vad det innebär att vara mamma. Hon leker väldigt hårt och bits och råkar ofta riva oss, allt är på skoj och hon skulle aldrig föra illa oss avsiktligt men jag är rädd att hon kommer leka med och råka skada bebisen. Eller slicka på den och sprida bakterier :/ Det är totalt omöjligt att få henne att sova någon annanstans än på eller tätt emot mig och stänger vi dörren blir det ett jävla liv på henne. Den senaste veckan vägrar hon ligga någon annanstans är under täcket i min famn om nätterna, som att hon är orolig att förlora mig :( Hur kan jag få flicka lite mer självständig på ett halvår? Hur får jag henne att sluta slicka? Säga till på skarpen och mota bort henne hjälper inte alls och jag vill ogärna spraya vatten på henne när hon bara vill vara gullig. (Eller vad hon slickar för?) Att lämna bort henne kommer inte på frågan, hon är min första bebis och kommer alltid vara med mig. Erfarenheter uppskattas väldigt mycket! Tack från Charmis Matte
Det kan bli så att hon tycker ni fått en väldigt fin bebis tillsammans och blir en extramamma till bebis.
Glad Skåning