Varning för bedragare!
Hej alla MCO människor!
Det härjar en bedragare (och har gjort det i flera år) främst bland kategori II katter. Fick idag besök av denna person då hon ville boka vår KC. Tack vare Svenska katters diskussionsforum så visste jag vad denna person hette i för- och efternamn, men när hon hade kontaktat mig så använde hon sig endast av förnamn.
När hon kom och vi fråga lite frågor om hon hade katt innan så sa hon att hon hade en MCO katt från ett katteri. Eftersom jag var medveten om att detta kunde vara bedragaren så noterade jag namnet och sedan när hon skrev tingningsavtalet så såg jag att hon skrev hela sitt namn som bedragaren har. Frös nästan till is och eftersom hon inte hade pengar med sig så fick hon inget tingningsavtal utan det skulle skickas till henne efter pengarna kommit in på kontot.
När hon väl gott så berättade jag för sambon om vad det handlade om. Vi letade upp den uppfödaren av det namn som hon sa. Ringde upp och bedragaren hade varit där tidigare under dagen och köpt en kisse, sedan åkt till oss för att tinga KC
EFter att ha varit hos oss fick vi reda på att hon senare på kvällen skulle hämta upp en andra katt för dagen (inget av detta talade hon om när hon var hos oss utan det var när vi kolade upp henne mer noggrant som allt började komma fram.) Vi lyckades rädda en katt från att bli levererad iaf…
Bedragaren köper katter, unga, gamla, fertila…. och sedan säljer vidare dem eller tar kattungar på katterna och säljer dom senare. Katterna stannar inte många månader hos denna människa…
Om ni vill ha namnet på personen så skicka ett PM så ger jag er namnet.
Hade du flera kontakter med henne innan hon kom för att tinga en katt? Eller var det en tidsbokning och sedan ett besök?

Hon hörde av sig när KC var cirka fyra veckor först och ville komma på besök. Men det hände inget den vecka hon ville komma så glömde mer eller mindra av henne innan jag såg ngt som kunde vara hon på Svenska katters diskussionsforum.
I måndags så kontaktade hon mig igen och ville verkligen boka KC och ville komma på lördagen. Sen mailades det fram och tillbaka i veckan. Hon framställer sig som seriös och kollar på katten osv. och skulle gått på det om jag inte visste 
Jag tar gärna emot namnet på henne!

Har koll på blocket efter besöket från henne. I våras fanns det flera annonser antaligen från henne på Maine Coon kattungar, då utan stamtavla med ursäkten att de inte visste vem pappan var.
Nu finns det tre annonser: Maine Coon, Maine Coon/Norsk Skogkatt, Maine Coon/Ragdoll. Alla från Skinnskatteberg och med samma sätt att skriva som innan. Alla med olika namn. Så himla trist…

JA det är verkligen trist att en sådan människa får härja fritt och bedra så många människor.
Tycker verkligen synd om dem som råkar ut för henne
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Usch vilken idiot!

Hoppas ingen fler råkar ut för henne, men de lär ju vara en del
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Samma människa som jag köpte Isis av och hon hade ju inte Isis någon längre tid. Antagligen tog hon en kull på henne och sedan dumpade henne på Blocket och jag köpte henne.
www.livsviktigt.n.nu
Jag och min flickvän hitta en vit maine coon på blocket och eftersom vi hade letat långe så maila vi henne som sa sig heta Britta b från Norberg. Det stod att pappan var döv men att alla kattungar var hörande, så vi tänkte att det var bra. Jag skrev att jag kunde hämta henne hos Britta samma helg men hon sa att hon skulle hämta sin man i Fagersta som hade varit på utställning med pappan. Jag tänkte inte mer på det så mötte henne på Statoil vid rondellen i Fagersta. Såg att hon kom med katten i buren. Fick ett köpekontrakt där det stod när hon föddes, vad hon åt, avmaskning med någon specifik avmaskningsspruta. När jag kom hem så la jag märkte till att hon inte reagerade på något ljud och testa lite om hon hörde. En katt ska väl lägga märke till en brandlarmet när den sover. Men hon verkade inte höra någonting. Känner mig blåst. Jag mailade och sa att jag inte trodde dom hörde och att jag skulle vilja prats med henne. Hennes telefon som hon ringde med när jag hämtade katten sa hon var lånad.. Vad ska jag göra. Jag vet inte om det är hennes riktiga namn. Hon hade en vinröda kanske 7 sitsig lite äldre bil och var inte helsvensk såg det ut som, men hon pratade väldigt bra svenska. Någon som vet vad man kan göra?
Tråkigt tråkigt att ni råkat ut för en kattbedragare dock svårt att säga att det är samma. Dock är tillvägagångssättet rätt typiskt för de som inte vill få påhälsning av missnöjda köpare senare.
Döv pappa får inte avlas på vilket innebär att ingen stamtavla kan utfärdas vilket innebär att det hipp happ är en helt vanlig huskatt. Det är även tämligen troligt att den inte ens är renrasiga föräldrar.
Det är av yttersta vikt att man investerar tid att hitta en uppfödare som har sunda värderingar som man kan rådfråga och ställa upp på livslång support. Man lär sig helt enkelt, tyvärr lärde du dig den hårda vägen nu.
Lånad telefon, lämna katten på stan, ej träffats hos uppfödaren någon gång, ingen stamtavla. Rätt många varningsklockor, lite som att köra genom bomarna vid järnvägskorsning.
Hoppas katten mår bra och att ni tar hand om den oavsett, speciellt om ni inte lyckas lokalisera bedragaren och få tillbaka pengarna, dock kommer katten då säljas precis likadant till någon annan som kommer känna sig lika lurad.
Lycky till hoppas allt löser sig på bästa sätt! O i framtiden så vet ni, prata gärna om era erfarenheter så bekanskapskretsen förstår att det finns sånt här skit i kattsvängen precis som alla andra djur.
Riktigt tråkigt!
/Fridaybrew
Ja ni har verkligen misslyckats med kattköpet och som andra skrivet borde ni sett varningstecken iom att ni inte fick träffa katten innan eller veta var hon bodde. Ni borde även reagerat på att hon påstod att de ställt ut en döv katt, de får inte ställas ut. Visst är det lätt att vara efterklok men hade du köpt en bil på samma sätt som du köpte katten? Nästa gång köp av registrerad uppfödare och se till att veta var uppfödaren bor.
Glad Skåning
Om det var pappa katt så var han inte på någon utställning då han inte var hörande. Jag varnade för denna annons på blocket inne på katter i fokus.
Ts skicka ett pm till mig vill veta vad hon heter!!
Så hon är i farten igen…. Polisen har ett milslångt register på den familjen det rör sig inte bara om katter utan i princip vad som helst som har ett mindre värde då de är mycket väl medvetna om att Tingsrätten inte tar upp mindre summor.
Hon hade annons på blocket på en röd hona och en vit hane förut idag….. Mannen i huset blev nyfiken på den vita hanen och vi frågade efter vilka föräldrarna till kullen var… Hon svarade att alla papper fanns att se därhemma…. Vi sa att vi inte kunde komma och titta på papperen utan ville veta stamtavlan via mail, då helt plötsligt var den vita hanen tingad och inte tillgänglig…. Haha hon ville inte tala om vad hon avlat på bara…. Kort därefter var annonsen borta, tror nån blev bajsnödig i norberg haha:):):) idag kallade hon sig J*n* *=a ………
…igår tog hon bort annonsen…. Idag ligger den ute igen….. Har anmält den till blocket, vore bra om fler ville göra det! http://www.blocket.se/vastmanland/Maine_Coon_med_stamtavla_46416640.htm?ca=9&w=1

Jag tror inte det är hon. Katterna säljes reggade vilket hon inte kan göra som jag har förstått det pga utesluts tidigare från sverak. Katterna kan ses hemma, köpen brukar bara ske via mail och att man sedan kommer överens om en plats för leverans. Sker aldrig hos dem.
Haha jag mailade om vilka föräldrarna var, fick till svar att papper på vilka det var fanns hemma hos dom… Sen så fanns tydligen inga stamtavlor då hon inte hunnit få dom från sverak……… Föräldrarna gick tyvärr inte att få se då bägge var på utställning…. Sen stämmer inte namnet på henne mot adressen där vi skulle få se kattungarna…… Vet en som kollade om dom bodde där, men där fanns det inga katter….. När jag ville att hon skulle ange reg nr i sverak samt vilket stamnamn hon använde så fick jag ett skarpt mail om att dom redan var tingade och vi inte var välkomna att titta :):):)…… Kanske finns fler av samma kaliber….

#17 Låter lite som henne iofs. Skulle chansa på att det inte alls finns några stamtavlor på dem och att det aldrig kommer att finnas, hon har blivit utesluten från Sverak tidigare.
De papper man ska se är riktiga stamtavlor och att de finns papper på att hon har skickat in för reg. annars får man hem svindyra huskatter.
……jag anmälde annonsen på blocket, en annan jag känner oxå, men den ligger kvar…… Ingen ide' att bli förbannad man kan liksom inte göra mer, men tycker så otroligt synd om katterna som bara betyder kronor och ören…… Man blir ledsen ända in i hjärteroten!!!! Tur att vi inte åkte och granskade stamtavlor mm då hade jag nog köpt loss katten bara för att den skulle fått komma därifrån, vilket vore oklokt då hon fortsatt att tjäna pengar på sin "rörelse"…. Namnet på adressen hon angav att hon bodde på är *äv*parv*vägen 11a i norberg…. *=s …..
Verkar som viss risk för att aktiviteten är aktiv i norberg, vilka annonser som avses kan snabbt listas ut.
Kolla bilderna för att se om ngn av era yngre katter som blivit sålda är där.
/Fridaybrew
#4# bor hon i skinnskatteberg ?.
Troligen men då detta är lite gammalt så är möjligheten att hon flyttat. Dock fixera dig inte på var utan metodiken. Bedragare berättar det dom tror att du vill höra så inget behöver vara sant.
Helhetsintrycket, undviker frågor, svarar inte, har underliga undanflykter till allt. Håller på och flyttar, sitter husvakt osvosv
renrasig men inte registrerad, ställer ut (fråga rasnamn och resultat, KOLLA SEDAN UPP DET).
Ger inte referenser till tidigare köpare.
Det finns många som pysslar med detta tyvärr. Det gäller att man läser på INNAN man köper något.
/Fridaybrew

I Västmanlandsområdet i alla fall, brukar byta orten på sina annonser så svårt att säga säkert.
Jag går i maine coon tankar . Det är därför jag frågade. Men det blir ev nästa år.
Köper du renrasig MED stamtavla och betalar rätt pris (fullpris) så ska det inte vara några större problem.
Dock var vaksam, tänk också på att uppfödaren ska fungera som support så då är det bra om ni har bra personkemi.
Ta referenser.
/Fridaybrew

Hejsan alla.
Människan är igång igen och har nu även stamnamn inom Sverak och troligen även inom WCF. Bra att veta för er som har kattungar till salu :)

Tack LaSaidie! Bra att du varnar. Vi måste alla vara försiktiga med att inte ramla in i dessa människors fällor.
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
Men om hon nu har stamnamn måste det väl gå att anmäla henne till hennes klubb? Eller?
Har hon stamnamn både i Fife o WCF? kan man ha det?

Vet inte om hon har stamnamn i både. Men en kan vara registrerad på henne och den andra på hennes man?