Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 2895 ggr
diva
1

Min första maine coon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem min första maine coon hona förra veckan. Hon är mager oc tovig och tycker inte om att man rör henne. Jag har 3 huskatter också som är världens snällaste. Fick fara till vetrinären med henne och vätska upp henne och han gav henne en spruta för att trigga aptiten. Hon har börjat äta, men det går inte att få i henne blötfoder. Hon äter Royal canin sensible som jag ger till min katt som har känslig mage. Har inhandlat en fileway eller vad det heter i hopp att hon ska bli mindre stressad. Tydligen har hon flyttat runt till olika hem pga av att ägaren inte kunde ha henne för allergi. Varför sålde han inte henne tidigare så hon slapp flytta runt bland ägarens kompisar. Enligt ägaren så var det då hon slutade äta. Vetrinären sa att i övrigt var hon frisk. Hon är bara ett år och redan så hon har varit med om mer än hon egentligen skulle behöva.Hon har börjat lita på mig litegrann och hon har börjat busa
med min 5 månaders ungkatt. Hon är så fin, men man undrar ju vad mer hon varit med om

diva
0

Har även försökt olika kitten torrfoder men det gillar hon inte

SidenMoare
1

Har du testat Pussies påsmat. Mina bara älllskar  As Good As i Looks-påsarna.

Har du fåt bort tovorna i pälsen? Tovorna gör ju att det stramar i skinnet så det gör ont. Har hon massor av tovor skulle jag rekommendera att du rakar henne. Kan göras hos veterinären.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

diva
0

Hon äter ingen som helst blötmat. Nästan alla tovor är borta och dom satt inte in mot huden som tur är, så jag tror inte att det stramar. Hoppas bara jag får henne att äta kattungemat. Ska prova royal Canin babycat.

Lagavulin
0

B-vitamin brukar få fart på aptiten

diva
0

Det var en sån spruta hon fick hos veterinären. Har köpt hem reconvalescent pasta som jag ska börja ge henne.

Lagavulin
2

du skriver att hon äter Royal canin sensible ..jag skulle låta hon äta det och inte försöka ge henne en massa andra foder.. huvudsaken är ju att hon äter och DRICKER sen kan man ju ge henne annat foder när hon äter som hon ska

diva
0

Ok då gör jag så. Tack tack

[dagdrommarn]
0

#O 

När jag praktiserade på djursjukhus så var det ofta ett problem med djur som matvägrade då de blev boende på katt och hundstallen. Men ngt som inprincip alla djuren inte kunde stå emot var en liten burk som heter Hill´s prescription diet a/d..Man får köpt den hos vetrinären och är verkligen bra för att få igång aptiten. Det är inget som man ska ge som daglig foder utan du kan ju prova en burk för att se vad som händer. Jag vet inte vad det är i den som inte går att stå emot men det var väldigt kul att se reaktionen då de hade vägrat äta annan blötmat=)

diva
0

Aha

Det måste provas.

Eftersom hon är så mager så provade jag idag att köpa Royal canin baby cat och det åt hon med god aptit. Alltså torrfodret.

tack tack

Eftermiddag
0

Hur har det gått?

diva
2

Hon äter bara torrfoder. Har provat allt och hon bara luktar och går därifrån, men hon äter Royal canin babycat och kitten torrfoder och hon har börjat öka i vikt sakta men säkert. Hon verkar då må mycket bättre och busar med min kattunge och har börjat lita på mig också. Hon är ingen knäkatt, men brukar ligga i mina knäveck då jag ligger på sidan. Hon gillar inte då man kammar henne heller. Har fått bort alla tovor med viss protest, men nu ser hon bättre ut i pälsen. Inte så matt och glanslös.