Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikettannonser-omplaceringar
Läst 1724 ggr
boing87
3

Letar kattunge

Hejsan!

Jag är på jakt efter en Maine coon hane. Jag har en ragdoll sedan tidigare. Jag och min flickvän tänkte vi skulle utöka familjen med en till katt och då har jag läst mycket och fastnade för rasen maine coon.

Vi bor i Ljungby (småland) och söker en uppfödare som bor inte allt för långt borta och som har kattunge till Salu.

Mycket tacksam för svar :)

SidenMoare
1

Sök på www.mainecoon-katten.se eller på www.themaineclub.se

Sedan kan du söka på de lokala kattklubbarna i din närhet.

Men var försiktig med Blocket då det finns många oseriösa uppfödare där. Se till att det är en etablerad uppfödare som hälsotestar sina avelskatter och säljer kattungarna MED stamtavla. Stamtavlan garanterar att det är en äkta MCO utan stamtavla är det en Huskatt.

Lycka till 🙂

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

nitisen
1

Mor min ska få en kull efter jul. Dock så bor hon i Timrå men hon levererar kattungarna själv för att se så de finner sig till rätta ordentligt i sina nya hem.

Jax <3

[Kavring]
0

Det bästa tycker jag är att gå genom rasringarnas annonser 🙂 och som tidigare sagt är det viktigt att hälsotester har genomförst på föräldradjuren och att kattungarna levereras med stamtavla.

nitisen
1

Min mamma gör alla tester, samt PK ska ju kollas om jag inte minns fel. Så stamtavla, självklart. Får du ingen stamtavla vid köp så kan du inte räkna den som en Maine coon. :/ kolla på mainecoon kattens hemsida, där annonseras det en del. :)

Jax <3

boing87
3

Tack för alla svar!
Vi har nu hittat en uppfödare och vi ska komma och kolla på kisse i december :)