Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett4-avel-och-genetik
Läst 4399 ggr
Accipiter97
1

(E)Maine Coon hane för avel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår renrasiga Maine coon flicka med stamtavla söker nu en vacker trevlig renrasig Maine coon pojke med stamtavla.
Austen är en mycket trevlig och social tjej på dryga 4 kg. Hon är drygt 1 år gammal.
Hon har färgen fs0922 (Svartsköldpaddsilvertabby-vit)

Hör av dig om intresse finns, så kan vi diskutera detaljer närmare. 😃

Accipiter97
0

Någon som vet en tillgänglig hane ledig till avel? :)

Anita N
7

Är hon testad enligt hälsoprogrammet? Var i Sverige finns hon. Är hon utställd? Kommer katterna att registreras?

Glad Skåning

LaSadie
4

#2 Har relevanta frågor. Kommer framtida kattungar att reggas inom Sverak eller WCF?

Accipiter97
0

#1 hittar vi en lämplig hane så kommer vi att testa henne. Hon är inte utställd ännu. Hon finns i Stockholms området. :) #1/2 kattungarna kommer att registreras , vet inte om det blir sverak eller wcf. Austen är registrerad i wcf :)

Accipiter97
0

Oj man kanske uppfattar det sista svaret jag skrev fel. 

Alla kattungar ska registreras.

Menade 1/2 för jag svarade på bådas frågor 😂😉

ElinaPersson
0

Men vilken underbart vacker katt 😍😍

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

nitisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken underbart fin katt!

Min grabb är lite drygt 10mån och har nyss gjort HD-röntgen, vi väntar nu på svar och 3dec är det dags för HCM. Hans pappa är testad för PK och min lilla Jax är fri från det vi far sin.
Blir han godkänd kommer vi avla på honom. :)

Jax är en stor grabb på 5,3kg (fastande mage, vägd 25/9). Finns i Härnösand om det blir aktuellt. :)

Jax <3

Martina11
0

Hej! Jag söker också en hane till min vackra Maine coon hona! Gärna i Skåne. :) Med vänlig hälsning, Martina

nitisen
0

Måste tyvärr meddela att min lilla prins Jax (något inlägg upp) inte kommer gå i avel då han har grad 3 på höfterna.. Nu får ni gärna vara med och hålla tummarna för att han får leva problemfritt och smärtfritt och att det eventuellt växer till sig så han går ner någon grad.

Så synd på en så fin katt både utseendemässigt och personligt. Men så kan det gå ibland. :(

Hoppas ni hittar en fin hane. Vet en till hane i Härnösand om någon är intresserad. Kontakt även där via min mor, hennes egen uppfödning är den herren som fick ua. på höfterna.

Jax <3

dagdrivarn
2

Testa gärna honorna först och leta hane sedan, honans resultat är ju direkt avgörande för vilka hanar hon kan träffa och vilka hon inte kan träffa. En hona med 1:or måste ju ha en hane som är helt Normal osv.

En hona med normala höfter kan ju träffa en hane som har 1:a.

Lägg också gärna ut länk till stamtavlan så att en ägare till hane direkt kan gå in och se om det är så att de alls passar ihop stamtavlemässigt.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!