Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 1337 ggr
MissHellvetica
0

Foder till MC-kattungeblandis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag övertog för några veckor sedan en blandistjej med minst 50% MC som tyvärr har blivit dåligt skött. Hon var väldigt tunn, tråkig i pälsen och slö när hon kom hem till mig. Jag har hittills fodrat henne med Four Friends kattungefoder då min andra katt ätit det. Hon äter med god aptit, är jättefin i pälsen och har redan lagt på sig en del, men jag upplever kanske att hon blir lite smått kass i magen av det. Har någon tips på annat bra foder jag kan testa ge henne? Är det "värt" att köpa specialfodret för MC-kattungar tex? Skall tilläggas att jag aldrig tidigare haft någon liknande kattras, utan bara haft korthårig huskatt innan :). 

Alla tips mottages för rasen överlag, då det kanske finns mycket annat som kan vara bra/intressant att veta. Hon är förövrigt den mest mysiga och sociala katt jag någonsin stött på! 

Är också ny på sajten.. Så visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden.. Hoppas ni har överseende om den ligger fel!

SidenMoare
0

Jag kan rekommendera Proplans Delicat kitten. Den är jättebra för pälsen, klor etc och de brukar gå upp bra i vikt om de är lågviktiga.

Den köps i djuraffären

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~