Annons:
Etikett5-hälsa
Läst 1544 ggr
kantarellstuvning
2018-09-17 13:10

Biverkning av Prednisolon och Leukeran

Hej! Jag undrar vilka eventuella biverkningar era katter fått av dessa mediciner? # Prednisolon Alternova 5mg, 2st tabletter, morgon och kväll. Totalt intag på 20mg/dag. # Leukeran 2mg, 1st tablett två gånger i veckan Han väger just nu strax över 5kg men som frisk ligger han på ca 8kg, en Maine Coon. Tack för att ni delar med er!

Annons:
Lussan20
2018-09-17 13:26
#1

Hejsan!

Jag äter själv Prednisolon nu, på mig ökar matlusten samt hjärtklappning. Man kan nog läsa biverkningslistan och se vad den säger.

Hoppas du får de svar i den som det du undrar över…Mvh/WL

kantarellstuvning
2018-09-17 17:16
#2

Hej, Hittar ingen bra lista utan har läst mycket på engelska forum . Människor och katter har olika tålighetsgrad vad jag förstår, sist min katt åt kortison verkade han opåverkad, men nu är det viktminskning och trötthet som veterinären säger är biverkningar. Men enligt vetfass så hittar jag tex inte dessa faktorer :)

Lussan20
2018-09-17 18:29
#3

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med din lilla katts biverkningar-. Du kan ju läsa på människor , men de biverkningarna står inte med på min lista.

Beror kanske på din katts bakomliggande besvär….Önskar dig lycka till! Ring vet. om du är osäker…Mvh/WL

kantarellstuvning
2018-09-18 20:16
#4

Har kontakt flertal gånger i veckan med vår veterinär. Försöker bara finna erfarenhet hos andra och hur deras missar mådde med dessa mediciner i kroppen :)

Lussan20
2018-09-19 06:33
#5

Jag har haft många katter med många besvär, men ingen som ätit kortison. Hoppas någon hör av sig som haft samma problem. Förstår att du är orolig, tänker på dig….Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: