Annons:
Etikett5-hälsa
Läst 3770 ggr
pilutta
2018-07-10 20:05

Honkatten mår inte bra efter op!?!

Hej! Vi kastererade våran Maine Coon-tjej i torsdags, alltså 5 dagar sen. När vi hämtade hem henne var hon såklart trött och lite förvirrad men framåt kvällen blev det fart på henne, hon ville hoppa upp på bänkar osv som vanligt men vi fick begränsa henne. Sen dag nr. 2 är hon inte sig själv längre.. hon ligger i princip bara och kollar rätt ut. Hon är en väldigt social katt med energi, stor matlust och väldigt gosig. Nu ligger hon för sig själv (sover inte utan ligger bara och kollar rätt fram i princip), äter och dricker bara när vi ”matar henne” alltså håller upp skålen precis under huvudet på henne, eller matar med mjukmat på fingret. Hon går och kissar och bajsar på lådan. Vad kan detta vara? Vi har ringt vet 2 dagar nu som säger att vi ska fortsätta ”stödmata” och se om det blir bättre. Men jag blir så orolig, hon är ju inte sig själv längre, hon ligger bara ensam någonstans här hemma hela dagarna och nätterna. Har hon ont? Hon blev ju så pigg och glad när narkos-sömnigheten släppt för att sen vända till det här? För info så har vi även hennes 2 kattungar, en kastrerad bondkatt och en hund. Har ni någon tanke eller erfarenhet kring detta?! Så oroliga!

Annons:
Honestyisdead
2018-07-10 20:13
#1

Ser såret bra ut?

Randomel93
2018-07-10 20:34
#2

Låter väldigt konstigt med en veterinär som inte vill ta in katten och kika när den är låg såhär snart efter op, jag skulle vända mig någon annanstans. Har ni fått smärtlindring till katten? Somliga veterinärer skriver inte ut det men det ska man ha så det kan hända att katten har mycket ont.

Ary
2018-07-10 22:10
#3

Vad har katten för temp?

swechristina
2018-08-02 11:54
#4

Boka tid hos veterinären omgående. Den typen av operation är mycket omfattande och risken finns att det blivit infektion eller i värsta fall interna blödningar. En matglad katt som inte äter själv ska man ta på allvar.  

Vill de inte ta dig på allvar byt  vet omgående. Pröva ett större sjukhus. I bland är det faktiskt värt att åka ett par mil extra. Större kliniker har oftare större genomströmning av patienter och mer aktuell kunskap.

Honestyisdead
2018-08-02 14:07
#5

Detta var den 10e juni så katten fick förhoppningsvis hjälp om det behövdes

Upp till toppen
Annons: