Annons:
Etikett6-kattungeprat
Läst 14759 ggr
pilutta
4/22/17, 11:27 AM

Tips för mainecoon-kattunge!

Hej! 

Jag och min sambo är nu påväg för att hämta hem våran mainecoon flicka! 

Men då vi är nya på rasen (men inte på katter annars) så skulle lite info och tips uppskattas. Katten har stamtavla, men en sak jag undrar över och inte lyckats hitta något bra svar på, innebär det att vi måste gå med i någon kattklubb? Vi har bara haft huskatter innan, så det med stamtavla osv är lite nytt för oss! 

Sen skulle det vara roligt att höra era egna erfarenheter vad det gäller rasen ihop med andra katter? Vi har en kastrerad huskattkille hemma, han är lite "blyg" av sig, men vänjer sig. Hur brukar mainecoon fungera ihop i sällskap med andra? Då vi bor i stadsmiljö tänker vi ha katten som innekatt, men vill gärna gå ut med sele och koppel!

Annons:
Lagavulin
4/24/17, 12:24 PM
#1

Du måste inte gå med i någon kattklubb! Men många klubbar har avtal med olika försäkringsbolag som ger dig 10% så kan vara värt det!

Nettis!
5/4/17, 1:15 PM
#2

Min maine coon hane fungerar jättebra ihop med andra katter. Det är mer de andra katterna som tagit lite mer tid på sig. Dessutom tycker han mycket om hundar.

SFalkbring
5/8/17, 5:27 PM
#3

Spännande med en liten ny kisse! Hoppas det går bra!

Vi har en norsk skogkatt och en maine coon, och de funkar jättebra ihop (skogisen är ett år äldre), om något så är det skogisen som kan ha lite humör ibland. Och båda funkar bra när de träffar andra katter, main coonen är dock lite blygare.

Nova00
1/24/18, 9:30 PM
#4

Våra mc älskar att bada och är tokiga i snö😂 Dom har kommit bra överräns med hunden och väldigt snälla och gosiga❤️

Susedalens
1/26/18, 9:21 PM
#5

Du behöver inte gå med i någon kattklubb, förutom om du skulle vilja ställa ut din katt. Sedan är det som Lagavulin säger att försäkringen kan bli  billigare om man är med i en kattklubb. Och försäkra är jätteviktigt, det blir svindyrt annars med veterinärvård om något skulle hända. Lycka till med kissen 🙂

Upp till toppen
Annons: