Annons:
Etikettköpa-mco-vad-du-ska-tänka-på-fråga
Läst 5331 ggr
Atlas123
2016-10-15 20:40

Maine Coon i mindre lägenhet?

Hej! Jag planerar att skaffa en katt framåt våren och har snöat in mig totalt på Maine Coon. Det jag funderar på är om min lägenhet på 26 kvadrat kommer bli för liten för en såpass stor katt? Har många hyllor som är kattvänliga och planerar att skaffa ett större klösträd. Jag jobbar ca 10 nätter i månaden, kommer vara hemma och umgås med katten större delen av resterande tid samt försöka komma ut i sele åtminstone några gånger i veckan. Kommer också ha tillgång att komma ut på landet ibland. Överväger att skaffa två katter, men vill helst börja med en och se hur den trivs. Vill sååå gärna ha just en Main Coon-hona men vill ju också att den ska trivas hos mig. Tror ni det skulle fungera?

Annons:
[Toretto]
2016-10-29 16:35
#1

det kommer tyvärr aldrig att fungera att ha en maine coon i sån liten lägenhet så det kan du räkna bort på en gång eller någon katt alls för den delen det vore riktigt elakt mot katten att bo så trångt och den kommer garanterat att vantrivs i en sån liten lägenhet även om du har hyllor och klösträd. jag tycker du ska vänta med att skaffa katt tills du flyttat till något större.

[Toretto]
2016-11-01 00:31
#2

iFokus är bäst

Upp till toppen
Annons: