Annons:
Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 2307 ggr
jessR
2015-09-25 22:47

boyta och matkostnad

Hej!

jag har tidigare funderat på att skaffa en maine coon men sen jag flyttade till en etta på 35 kvm tänkte jag att det var för litet men sedan läste jag om någon som hade en maine coon i en etta och ville fråga om  det funkar, ni som vet:) sen undrar jag också hur mycket mer de äter än en "vanlig" katt.

tack på förhand!

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Annons:
Ellismakaroner
2015-09-26 15:55
#1

Hej! Jag har två katter i en tvåa på 38kvm och tycker det funkar jättebra. Tyckte min maine coon verkade lite rastlös innan jag skaffade hennes kattkompis, det kan ha haft att göra med att jag bor litet. Fast ärligt talat tror jag bara det är att hon var en ovanligt energisk kattunge🙂Och sedan hon fick sin kompis är hon lugnare och verkar alltid så nöjd! Var beredd på att kattens grejer kommer ta upp plats, de ska gärna ha en stor låda och stor transportbur. Jag rekommenderar starkt att ha ett stort och stabilt klösträd, och gärna något mer som kan klättras på på höjden. Om det finns balkong som kan nätas in är det toppen! Eller om du kan gå ut med katten i sele. Det är väldigt individuellt hur stor yta en katt är nöjd med, vissa kräver mer än andra, så det är alltid bra att prata med uppfödaren om det så du får en kattunge som passar dig!🙂Sedan vet jag inte riktigt hur mycket hon äter, tycker båda mina katter äter ungefär lika mycket (den andra är en liten oriental). Hanar blir större så de äter nog mer.


jessR
2015-09-27 22:16
#2

Tack för bra och utförligt svar! Då vet jag att det är genomförbart:)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Upp till toppen
Annons: