Annons:
Etikett6-kattungeprat
Läst 7135 ggr
Cat Daddy
2014-06-19 11:31

Kattungar och vikt

Hej alla! Tycker det är lite svårt att hitta några bra mått på vad kattungar vid olika åldrar bör/kan väga. Som så ofta med maine coon så är det ofta de med extremtunga katter som skriver. Har också förstått att det kan vara väldigt olika… Men… eftersom jag är relativt ny i maine coon-världen och nu har min första kattunge så har även jag funderingar kring vikt. Har en hona som idag blir 19 veckor och hon väger 3100 g. Är detta en bra vikt? Någon som haft en hona som vägde ungefär så vid den åldern? Vad har hon i så fall för vikt som vuxen? Lite intressant ändå… Någon som vet om det finns någon site på nätet där man kan lägga in sin egen katts vikt och få den införd i ett diagram och jämförd med någon typ av medelvärden för maine cooner i samma ålder? Hade varit kul om det fanns…

Annons:
ellkarusell
2014-06-23 18:41
#1

Jag har två töser som är kullsyskon, och de väger 3 kg samt 3,1 kg  och är 26 veckor (6 månader).

[catsi]
2016-06-17 09:30
#2

Jag har 7 st 4v. och de väger bara 400 gr, det är väl toklite? De klagar inte och de diar. MEN är det inte lite? Vet inte om jag ska in och kladda med stödmatning?

blondifire
2016-06-18 15:55
#3

vid fyra veckors ålder kan man börja med "vanlig " mat ja.. speciellt med sju stycken i kullen..

S*Winsnes Wilda

emlei
2016-12-25 12:09
#4

Jag har en MCO tjej på 4 månader, hon väger 2.3kg nu. Vad jag har förstått så är det normalt att de går upp 0.5kg per månad (individuellt såklart)

Upp till toppen
Annons: