Annons:
Etikett5-hälsa
Läst 2559 ggr
[Timantis]
10/31/12, 4:20 PM

Kattmat.

Tänkte vi kunde ventilera lite foder här.

I dagsläget ger jag Eukanuba åt mina honor o föder upp kattungarna på det med. Har gjort de senaste 2 åren. Är väl igentligen nöjd. Katterna är bra i magen o kattungarna växer bra. Men det går ju åt mängder.

Har nu köpt hem en säck RC Maine Coon. Hoppas på att dom äter mindre( min ena avelshane o en honasom får det åt dom räcker en säck ung dubbelt så länge mot Eucanuba) då det är större bitar än Eukanuba. Fina i hull o päls.

Men pratade med dom i djuraffären o dom förespråkade Bozita. Fördelar. Billigare Svenskt foder o inte så mycket spannmål i. Nackdelar ja det vet jag inte än. Tror det blir ca 100kr billigare per säck med rabatterna inräknade.

Vad ger ni? Fördelar/nackdelar. Varför ger ni ja osv. Kom igen nu DISKUTERA!!!

Framförallt. Är det någon som ger Bozita till sina avelskatter?

Annons:
mathiason
11/1/12, 11:57 AM
#1

Jag ger mina katter RC Maine Coon. Just nu ger jag kitten då min coon är 1 år och har en skogis på 6 mån. Ger även RC Queen till min NFO hona som diar.

Jag vet inte riktigt varför jag valde RC. Min familj har alltid gett det och i butiken rekomenderade de RC Maine Coon.

Dom växer lagom och är än så länge inte överviktiga. Har fri tillgång till dom. Sen ger jag blötmat som godis en gång om dagen. Och då är dett alla möjliga märken som jag köper. Köper det som har bitar i sås då jag sett att det är goare än gelé. Glad

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

viciouscircle
11/1/12, 8:12 PM
#2

I blötfoderväg ger jag Mjau eller Bozita. Det är det bästa fodret när det kommer till blötfoder du kan få tag på i Sverige och katterna gillar det. Näst bäst näringsmässigt efter BARF såklart.

Torrfoder är skit vad man än ger :( Finns inget foder som är helt fisk, spannmål eller kolhydratsfritt tyvärr.. Dom får Bozita just nu eftersom kattungen är uppfödd på det. Bozitas torrfoder är dock långt ifrån samma klass som blötfodret och inte alls i toppen vad gäller "bästa" torrfoder.

Ska dock övergå helt en kombo av blötmat och BARF snart tänkte jag.

RC skulle jag aldrig ge. Ingredienserna i förhållande till priset är jätteovärt :(

SidenMoare
11/1/12, 10:20 PM
#3

Jag ger mina katter Proplan Delicat både till vuxna och ungarna, alltså kittenvarianten av fodret till ungarna.

Har haft RC:s Maine Coonfoder tidigare tillsammans med Proplan. Men min ena hona är allergisk mot det fodret så jag använder inget från RC förutom kittenmilk till kattungarnas mat.

Använder även Hills Natures Best. Men det fodret  är det endast en av mina katter som äter så det tänker jag sluta med och bara använda mig av Prolans Delicat.

Blötfoder använder jag mest Bozira och sedan Mjau + köttfärs och äggula.

Det fungerar jättebra.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[Timantis]
11/1/12, 10:28 PM
#4

#3

äggula för pälsen? Märker du någon skillnad?

SidenMoare
11/2/12, 6:37 PM
#5

#4

Äggulan innehåller ju en massa nyttigt.

Men jag har ju gett dem äggula under många år så jag kan inte säga att jag skulle märka hur pälsarna skulle bli utan äggulan.

Dessutom så är Proplan Delicat bra för deras pälsar och DET har jag verkligen märkt av. fetsvansen försvann på Star efter 1 veckas användning. KAn inte lova att det fungerar på alla katter men på mina har det haft ett positivt resultat. Alla mina 3 honor är utan fetsvans.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Upp till toppen
Annons: