Annons:
Etikett5-hälsa
Läst 1908 ggr
[Timantis]
2012-09-05 09:26

Löper igenom P piller

Min ena hona löper igenom p pillren. Nu ger jag henne med 3-4 dagar i mellan. Har läst att man kan ge ett piller några dagar i rad för att sen få dom i fas.

Någon som har samma problem. Vad gör ni?

Ska para om 3-4 veckor så har tänkt ge henne några veckor till för att sen stå ut ett löp för att para på nästa. Blir nog att kastrera henne sen för så här är inte kul att hålla på. Har en helsyster bor hos min dotter o hon är inte alls sån.

Några tips tankar eller ideer? Tacksam för allt

Annons:
Dunderklumpens
2012-09-06 19:24
#1

Men om du ska para om tre-fyra veckor och så vill du ha ett löp därimellan? Ja då skulle jag inte ge ngr piller alls…

[Timantis]
2012-09-09 07:33
#2

Kan väl vara att jag behöver sluta med pillren nu. Men hur gör jag sen? Det kommer ju en tid efter kattungar.

Veterinären tycker jag ska spruta henne.

Är det ingen som har dessa problemen o iså fall vad gör ni?

origirl
2012-10-21 18:27
#3

Menar några uppfödare ger 2 piller och inte bara en.

Gita62
2012-10-28 14:03
#4

Jag har en hona som löpte igenom sina piller. Jag började med att ge henne 2 piller 3 dagar efter varann, sen gav jag henne 2 piller ena veckan och 1 piller andra veckan och då slutade hon att löpa igenom.

Margita - S*Linddalen's

http://linddalens.se

blondifire
2012-10-31 08:31
#5

ska hon inte ha fler kullar så kastrera henne annars kan man ju chipkastrera

S*Winsnes Wilda

[Timantis]
2012-10-31 09:23
#6

Ska hon sen inte ha fler kullar kommer hon naturligtvis att kastreras. Hennes första kull så vill se hur hon är som mamma samt att jag vill utvärdera kattungarna ifall det ska bli någon mer kull.

Nu väntar jag på att hon ska löpa vilket hon borde gjort igår. Konstiga dom är katterna när man vill dom ska löpa så gör dom det inte. Efter att jag slutat med pillren har hon löpt 1 gång sen inget borde gå igång när som. När jag gav p piller löpte hon igenom dom. Verkar ha fel på hormonerna o det kanske inte blir något alls.

Annons:
Gita62
2012-11-01 19:52
#7

En del honor gör uppehåll på hösten/vintern för att det är kortare dagar som gör att det är mörkare. De brukar sedan komma igång igen mot vårkanten när dagarna blir längre igen.

Margita - S*Linddalen's

http://linddalens.se

[Timantis]
2012-11-01 22:32
#8

# 7

Jag misstänker att det är för kallt här hemma. O att det är anledningen till att hon inte löper. Hon har aldrig hoppat över löp förut utan hela tiden löpt igenom. Men ska testa att ta henne till en varmare plats. Annars får vi väl vänta tills i vår. Det är bara det att hon blir två år nu o jag vill helst para innan hon blir två.

Det är ju inte alltid dom gör som man vill…..

Upp till toppen
Annons: