Annons:
Etikettköpa-mco-vad-du-ska-tänka-på-fråga
Läst 1738 ggr
nagini
4/28/12, 10:41 PM

Ny kisse nästa tisdag!

Lycka är när mamma smsar och skriver att hon tingat en liten röd tabby hona till oss.
Den kommer nästa tisdag.
Nu har jag tagit på mig jobbet att söka så mkt fakta om maine coons som möjligt.

Jag söker massor på internet, men tänkte att jag lika gärna kunde fråga här där det finns massa maine coon vana människor :)

Vi har haft katter i ca 20 år. Så kattvana är vi definitivt!
Men det här blir våran första maine coon.

Så jag undrar om maine coon skiljer sig mycket från andra katter (förutom storleksmässigt)
typ sjukdommar osv

Jättetacksam för svar!

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Annons:
viciouscircle
4/28/12, 11:21 PM
#1

Va kul! :)
Tänk på att köpa bra mat till henne :) Eftersom dom blir så stora så är det ju bra att ge dom bästa möjliga byggsstenarna att använda sig av också. (Vilket jag förstås tycker är viktigt vad det än är för djur men..) Kan rekomendera Bozita! Uppfödaren till min coontös berättade även att hon sett stor förbättran på sina katters päls efter att hon började med den maten. (de som inte innehåller fisk är dom bästa)

Ganska stor kattlåda så hon kan vända sig om ordentligt, även om hon är liten till en början så växer hon osv.

Eftersom dom är semilånghåriga så kräver dom ju lite pälsvård. Vänj henne med att bli tvättad redan när hon är liten. Senare räcker det kanske med någon gång per år, om hon inte smutsat ner sig, eller till utställningar.

Borsta pälsen och håll koll på tovor! En kattsand som är till för långhåriga katter kan också vara bra. Annars fastnar det lätt i pälsen eller mellan tassar = sand i hela huset :) (hittar dock sand lite här och där hemma hos mig trots bra sand men.. mindre än om jag kört på någon annan kan jag tänka mig:D)

Klösmöbeln här hemma (från golv till tak) är för övrigt väldigt poppis. Att klättra är kul! Men det är nog något som de flesta katter uppskattar =)
Annars kan jag inte komma på något mer som är annorlunda i just skötselväg ^^

Upp till toppen
Annons: