Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 5116 ggr
viciouscircle
4/24/12, 11:32 AM

Presentera era katter! :)

Det kanske redan finns en sådan här tråd. Ber om ursäkt i sådana fall ^^

Vore kul om vi kunde samla små presentationer på våra katter i en och samma tråd!

Lägg upp bild på katten/katterna och skriv sedan några rader om dem :)

Tex..

Namn, ras, kön, ålder, vikt, färgkod, har katten kanske någon speciell grej för sig? (äter alltid maten med tassen eller liknande tex). Eller annat som är kul att veta om just din katt! (kortfattat:))

Annons:
viciouscircle
4/24/12, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Namn: Smulan
Ras: Huskatt
Kön: Hona
Ålder: 12 år i juni
Vikt: 3,6 kg (lite överviktig)
Färgkod: ? (Creme?) 
Övrigt: Hon är sååå snäll! Man får göra nästan vad som helst med henne.. Vill hon inte så går hon bara där ifrån, inget skrik eller klös. Första gången jag badade hela henne (bara några månader sedan) så la hon huvudet och framtassarna i mitt knä (satt på huk) sen stor hon bara så coollugnt. Jag blev stolt <3 Sköter för övrigt rollen som plastmorsa åt Alice utmärkt, även fastän Alice kan bli lite ettrig ibland ;)

Namn: Alice (S*AyuQadro´s  Tanahna)
Ras: Maine Coon
Kön: Hona
Ålder: 16,5 vecka
Vikt: 2,4 kg
Färgkod: ns 09 (smartsmoke med vitt)
Övrigt: Väldigt lättlärd tjej. Lite blyg (men bara till en början) men bestämd. Ska alltid klämma sig in bakom toalettstolen när jag borstar tänderna. Smulan är hennes idol! :)

luna03
4/28/12, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej.. här är mina katter

Ras: maine coon

Namn: Missy coons parzivel ( simba)

Ålder: 5 månader

färg: ds 22, rödsilvertabby

vikt: har ej vägt än.

övrigt: han kommer att användas som avelshane i mitt katteri, han har en härlig temperament och kurrar bara man tittar på honom. han leker med min dotter apport och dem är så gulliga tillsammans.

Namn: s*brotorps noblesse ( skorpan )

ålder: 3 år

färg: blåsilvertabby

vikt: 4,8 kg,

övrigt: skorpan är en omplacering som jag fick ta över. från början var hon avvaktande då allt var nytt för henne. men hon har anpassat sig väl och kommer jätte bra överens med simba här hemma. även hon kurrar bara man tittar på henne, men hon gosar och kelar på sina vilkor :) kommer då och lägger sig på din mage och bara krrar och buffar med huvudet så du ska klappa henne mer.

 

 

 

luna03
4/28/12, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

bilder kom ej med tidigare.. men här bilder på simba

 

 

 

cosmicdanger
11/15/12, 12:38 AM
#4

tänkte fråga om din simba har en syster, han är nämligen extrem lik min tös som är lika gammal och som jag köpte i en omplacerning…. ? lite nyfiken

impo123
11/19/12, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Namn: Frasse
Ras: maine coon
Kön: Hane
Ålder: 14 veckor
Vikt: Inte vägd än..                                                                         Övrigt: Frasse är en liten kille med alla fyra tassar i luften;) Sjukt social och ska alltid vara med, vad man än gör. Älskar att bråka med norska skogisen Findus och att sova, äta och kela:) Annars vet man inte vart han kan vara och snart har man en katt fast på ryggen. Han är väldigt självständig och vet exakt hur man gör för att charma till sig vad han vill ha:)

// jennifer

 


Mona22
11/20/12, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Namn : PR S*Dreambox Bella Donna (Bella)

Ras : Maine coon

Ålder : född 09

Vikt: 7,2kg

Övrigt: En riktigt busig tjej som inte förstår hur stor hon är. Älskar allt och alla.

Namn : S*Taildragger Interceptor (Traxxas)

Ras: Cornish rex

Ålder : född 10

Vikt: 2,9kg

Övrigt : myskatt till tusen. Tar inte många sekunder innan famnen är upptagen av henne.

Ej på bilden (bor hos fodervärd)

Namn: S*Taildragger Eclipse (Pixel)

Ras: Cornish rex

Ålder: född 09

Vikt 2.8 kg

Övrigt : Gosig på hennes villkor. Får hon hoppa upp själv i famnen går det jättebra men tar man själv upp henne så blir hon nästan förnärmad , det är ju hon som ska bestämma Flört

Har även 2 till rexar som är som sällskap. Ena bor hos mig och andra hos min mor.

Annons:
[Geekinblack]
11/21/12, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Namn: Manson

Ras: Registrerad som huskatt hos agria, men jag tycker att det är nämnvärt att hans mamma är turkisk angora ;)

Kön: Hane

Ålder: 4 år

Vikt: Aldrig vägt honom!

Färgkod: Röd/vit? :P

Övrigt: Har sin egna personlighet, väljer vem han tycker om och inte så han sitter inte i knä på vem som helst. Han har alltid varit lite mer som en hund än som en katt. Hör han lägenhetsporten slå igen, nycklar i låset eller att någon knackar på så avslutar han vad han än gör och springer till dörren för att möta upp besökaren (eller matte)

Gillar att gå ut och gå med mig, utan koppel för han följer med ändå.

Vägrar dricka vatten ur skål vid maten, han sätter sig vid kökskranen eller vid badkaret och ropar när han är törstig. Han har en glasburk på diskbänken med vatten som han dricker ur i värsta fall.

Gillar att attackera fötter, skor eller leka med sina leksaker :)

Går ut när det inte är för kallt, han har kattramp på balkongen.

Pratar hela tiden! Frågar jag något så svarar han, varje gång. Man kan hålla långa, roliga samtal med honom och ofta när jag pratar med min sambo så lägger Manson sig i och vill vara med :P besökare tycker att det är väldigt underhållande att lyssna när jag konverserar med min katt. Kanske hör han inte att han mjauar, eller så antar han att jag förstår ;)

Han kan inte kurra, men älskar att gosa!

annie-ess
12/1/12, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Namn: Chippen, Tuttis, Tutte a.k.a Manitou's Akis
Ras: Maine Coon
Kön: Hane
Ålder: 3 år
Vikt: Inte  vägd på länge, men senast 7,5 kg
Färgkod: ns 09 22
Övrigt: Snällaste stora nallen som finns Kyss

[Qimsid]
12/9/12, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Namn: Gozo
Ras: Maine Coon
Kön: Hane
Ålder: c:a 2 år
Vikt: 9,4 kg
Färgkod: hjälp?
Övrigt: Han tycker om att ta tvättsvampar, pappersnäsdukar och blöjor ur väskor och jamar medan han springer runt. Han blöter tvättsvampen i kattfontänen och placerar den sedan fint i sängen när man sover……..

Annso_
12/10/12, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Namn: BezzRas: Huskatt
Kön: Hona
Ålder: 1,5 år
Vikt: 2,8 kg 
Färg: Svart och vit :)                            

Övrigt: Bezz är en väldigt liten hona som är otroligt jordnära trots att hon är den busigaste och aktivaste katten jag någonsin har träffat ! Så jag skulle vilja säga att det som förklara Bezz bäst är att hon är otroligt mattekär, busig och vet vad hon vill :)

Annso_
12/10/12, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Namn: DianaRas: Norsk skogkatt
Kön: Hona
Ålder: 1, år
Vikt: 4,2 kgFärg: Svartsköldpaddsmoke med vitt                       

Övrigt: Diana är inte lika busig och aktiv som sin vän Bezz, men ack så mycket mer aktiv än vad jag kan uppleva andra Norska skogkatter :)
Hennes egenhet är att hon är otroligt envis och otroligt fräsig på utställningar, haha :) ..

Lycke
1/11/13, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Namn: Loke (kallad Mr. Cat)
Ras: Maine Coon
Kön: Hane
Ålder: snart 3 år
Vikt: vet inte riktigt men skulle tro upp emot en 9-10 kg
Färg: Bruntabby

Övrigt: Loke är en stor myskatt, men hans rumpa är helig så den tar man inte på ostraffat. Han ÄLSKAR grönsaker, men rynkar nosen åt köttfärs. Han går runt och säger "brrp" hela dagarna och sover på matte om nätterna. Han älskar smålådor som han knycklar ner sig i.

Upp till toppen
Annons: