Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 4715 ggr
[toftaholmskaniner]
10/23/11, 9:47 AM

Rasmus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade nyss hit och tänkte presentera vår katt Rasmus!

Vi fick honom av min sambos mamma som hade hittat honom i ett övergivet hus. Hon är tyvärr allergisk så vi fick honom, inte hade vi någon aning om att han skulle bli såå stor! ;)
Rasmus växte o växte, blev större o större. Nu är han  1,5 år och äver 7,5 kg - och jag tror inte han har slutat än? Han har inte någon stamtavla så vi vet inte vilken ras han är men han måste ju iaf ha Main Coon i sig när han är såhär stor! Vad tror ni som är kunniga om rasen?

Det är den goaste katten jag någonsin har träffat! Han är både innekatt och utekatt, vi har kattlucka. Han gör sina behov ute, fångar möss och fåglar. Sitter på trappan o väntar när vi kommer hem. Inne är han en latmask och ligger mest stilla. Gärna i närheten och spinner. Följer oss överallt, även när vi går på promenad med hunden. En gång var han även med på agilitybanan haha. Han är så harmonisk och lugn i alla situationer, väldigt trygg i sig själv. MEN:
Får han inte mat i tid så blir han sur haha! Han väcker oss på morgonen genom att slicka på ögonlocken.
En dag for jag iväg tidigt för att köpa frukostbullar, det gick inte Rasmus med på! Han sprang ut och ställde sig framför bilen, tänkte inte släppa iväg mig innan han fått mat! Skyndade in o gav mat sen fick jag åka iväg och möttes av en glad katt när jag kom hem, 15 min senare :)

Vi har andra djur också, hund, katt, fåglar, kaniner, fiskar. Han bryr sig inte alls om dem. Säger man psst psst så vet han att nu får man akta sig lite, kaninen blir rädd. Jag har även en fotoverksamhet så det kommer ofta hit alla möjliga djur och han är först på plats och hälsar välkommen. Ofta är ju katter tvärtom, ingen får vara på reviret.

Stor personlighet i stor katt! Älskar verkligen honom!
Ville bara dela med mig av denna härliga katt! Hoppas det uppskattades :)
Tänkte uppdatera denna tråd allt eftersom tiden går.

Bilden är från när en Norsk Skogskatt-flicka (ca 5 månader gammal) var här och skulle bli fotograferad. Rasmus ville absolut ligga framför dem varma blixtarna ;) Han bredde ut sig så mycket så flickan inte fick plats!

Annons:
[toftaholmskaniner]
10/23/11, 9:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Rasmus med sin absolut bästa vän!

[toftaholmskaniner]
10/23/11, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bus med bästa vännen!

[toftaholmskaniner]
10/23/11, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bus med bästa vännen!

[toftaholmskaniner]
10/23/11, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
[toftaholmskaniner]
10/23/11, 10:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

I gräset

[toftaholmskaniner]
10/23/11, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tagen igår! :)

Annons:
Neonova
10/23/11, 1:59 PM
#7

Bilden i inlägg #4 fick mig att smälta totalt. Vilken underbar bild. Han är verkligen en ståtlig katt din Rasmus.

Han ser ju ut att vara stor nog för en Maine Coon iallafall men jag är ingen expert. Köpte min första Maine Coon i somras.

dagdrivarn
10/25/11, 2:05 PM
#8

Vilken härlig kille och nog syns det att han gillar mat alltid Förvånad på kortet där han ligger ser man att han har allt en rejäl kalaskula Skrattande

Ser ut att vara en supercharmig gosse, finns ju stora huskatter också så det är omöjligt att säga om han har MCO bakom eller inte.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

[toftaholmskaniner]
10/25/11, 5:48 PM
#9

Det är mest päls på magen :) han är inte så tjock som det ser ut. Brukar faktiskt klippa magen när det börjar bli längre, fastnar så mycket löv o grenar där när han är ute. Roligt att när man badar honom så försvinner mer än hälften av katten :)

[toftaholmskaniner]
10/25/11, 5:50 PM
#10

Men visst är han ändå lite rundare :) han är ju kastrerad. Ser dock höggravid ut på den bilden tack vare pälsen :)

LaSadie
10/26/11, 7:12 AM
#11

Vilka härliga bilder och vacker katt! Ser ut lite som vår Custer :)

EddaM
12/10/11, 10:24 PM
#12

Ja han liknar mer en skogis än en maine coon ialf. Men hur som helst så är han en jätte vacker Huskatt, värd sin vikt i guld ♥

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

[toftaholmskaniner]
12/10/11, 11:25 PM
#13

Ja det är möjligt, jag vet inte :) vi älskar honom oavsett vilken ras han är :)

Annons:
[Lillfjanten]
12/11/11, 3:32 AM
#14

Han är mycket lik en maine.coon!. Jättefina bilder!

destiny
12/11/11, 12:55 PM
#15
Razzora
1/12/12, 5:35 PM
#16

Många säger att man kan se om de har maine coon i sig om de har ett M på pannan, vilket jag kan uttyda.

Visserligen kan det ju vara en blandis, men han verkar ju inte ha tofsarna som brukar vara ganska vanligt hos maine coons.

Vi har själva en "liten" Maine Coon hane, visserligen ser han ut som en vanlig katt eftersom han har något kortare päls och är svart vit.

Men inom Maine Coon så kan det ju variera något fruktansvärt mellan alla katterna. Vissa är små andra stora som hus (ok nu överdrev jag lite men dom är faktiskt gigantiska för att vara katter ;) )

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lillfjanten]
1/12/12, 5:39 PM
#17

#16  alla tabbymönstrade katter har ett M i pannan :)

alskadeida
1/14/12, 2:30 PM
#18

Hej. Vilken söt katt.

Han påminner om mina föräldrars katt. Han har Norsk skogkatt i sig.

Ser mer ut som en Skogkatt än Maine coon. Skogkatten har öronen mer som en triangel ihop med ansiktet. Maine coonen högre placering av öron och stor box ( nospartiet )

Men Grattis till en fin katt och grattis till ett så bra samspel mellan djuren.

=)

Fridaybrew
1/15/12, 7:51 AM
#19

#16 Ang M:et det är helt felaktig MYT =)

/Fridaybrew

[toftaholmskaniner]
1/16/12, 7:32 AM
#20

Det kan som Sagt vara antingen Maine coon eller skogskatt. Eftersom vi inte har stamtavla och inte vet föräldrarna så är det omöjligt att säga vad han är. Han kan ju ha Maine coon även om hans öron är "konstiga" då han inte är renrasig och den andra katten nog inte är av samma ras. Men för oss spelar det ingen roll hur han ser ut, om han är skogis eller mc. Han väger mkt och det gör ofta Maine coon så därför valde jag detta forum för honom. Vi älskar honom för hans personlighet och jag ville visa upp honom pga av det. Han är så underbar, går inte att beskriva egentligen. Önskar att alla hade haft en katt med hans personlighet :)

Annons:
LaSadie
1/16/12, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Skogisar väger ganska mycket ibland med ;) Har två snart ettåringar som väger nästan 5 kg, deras mamma väger över fem kilo med. På mammans sida finns det stoooora katter. En av dem, med en kula visserligen, väger över tio kilo. Han är mycket katt att bära på.

Om jag inte sagt det innan så är din kille en väääääldigt stilig katt, superfin Kyss!

[toftaholmskaniner]
1/16/12, 8:25 PM
#22

Visst finns det stora skogisar också men det är väl lite mer ovanligt?
Han var iaf lik katten i loggan där uppe. Men som sagt, det spelar ingen större roll egentligen och kommer nog aldrig få svar på det heller. om inte hans föräldrar kommer hit och talar om det själva ;)

Vilken fin katt på din bild!

LaSadie
1/16/12, 8:51 PM
#23

Nja det skulle jag inte säga. Det finns numera många stora skogisar. Hanarna brukar väga mer än 6 kg, kan inte medelvikten men skogisar blir ganska stora (inte så stor som den 12 kg MCO som tog upp två utställningsburar på en utställning dock Skrattande)

Tack! Det är Asphagens Botvid, en gammal goding Skrattande

[Lillfjanten]
1/16/12, 8:52 PM
#24

jag vet en som hade tre skogisar på ca 11 kg styck.. men det är kanske inte så vanligt. men jag tycker ändå att Rasmus ser ut som en mco, mer än nfo.. speciellt på bilden i #5.

Upp till toppen
Annons: