Annons:
Etikettköpa-mco-vad-du-ska-tänka-på-fråga
Läst 7391 ggr
[jjessiic4]
6/23/16, 3:30 PM

Att Skaffa Maine coon

Hej allihopa!
Är ny här i mco världen och har planer på att köpa en så undrar över några saker.

Vad är bra och vad är dålig inavel/linjeavels procent/grad?
Är det någon skillnad mellan risk för sjukdomar hos en mco som är kraftigare i utseendet jämfört med en mco som är "snällare" i utseendet och tvärtom?
Hur vanligt är det med medfödda sjukdomar hos en mco?
Vad ska man tänka på om man har planer på att ställa ut?

Sen får ni självklart jätte gärna kommentera era erfarenheter, vad ni tycker om maine coon som katt i överlag eller om det är något annat som ni tycker att är viktigt :) 

Annons:
Katnip
1/27/17, 1:07 PM
#1

Detta är precis ordagrant en tanke jag just bearbetar! Så bra att vi är fler, då kanske det måste ligga något i detta, något mer än bara min egen ide eller mitt eget påhitt, menar jag. Jag har oroat mig över att det alltid är det tanigare syskonet som är kvar i en kull,  även om han är perfekt i längd, profil mm… (Alla hanar ryker ju först. Men de mindre hanarna, om de finnes i kullen, blir alltid kvar). Detta är min erfarenhet.

Vet ni kattuppfödare något så förmedla det då snälla! Jag vill inte förlora en katt i alltför tidig död i gen. Det är så jobbigt själsligen och för hela familjen. Är det så att en MC som är mindre än kullen, som inte växt i kapp innan 12-16 veckors ålder är sjuklig?

Upp till toppen
Annons: