Annons:
Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 4013 ggr
[catsi]
2016-03-25 09:09

Honan lägger sig på sidan vid parning??

När min 3 åriga MCO hane ska para några av mina honor så lägger dom sig på sidan strax efter han klivit på! Då kommer han inte till ju 😕, är han för lite dominant? Han uppvaktar flitigt, de vill och ställer sig redo. Jag är förtvivlad, vad är felet?

Vissa säjer att löpet är bäst i sin 3:dje dag (är det sant?), jag låter naturen sköta sin gång dvs när han känner att hon löper så börjar han uppvakta. MEN ibland så paras de bara 1 dag och då startas väl bara äggvandringen som tar 24 timmar.

Kan han blivit "lat", måste man ha två hanar? Min strilar inte så det allt enklare, jag vet inte hur ni gör med strilande hanar. Kemisk kastrering till våren? Helt novis.

Jag har byggt så fantastiska boende till dom ute och inne, men nu börjar jag vackla. Vad gör jag fel?

Annons:
blondifire
2016-03-27 10:00
#1

han gör inget fel en del honor gör så,om det är ok m katterna kan du försöka hjälpa till genom o stödja upp honan så han kommer åt

S*Winsnes Wilda

[catsi]
2016-03-29 06:42
#2

Tack, precis vad jag funderade på… om jag skulle hjälpa till🙂.

Väntar du till 3 dagen i löpet eller låter du hanen para när han känner hon börjat löpa dvs innan vi människor vet?

blondifire
2016-03-30 20:17
#3

brukar släppa ihop dag 2 men e honan villig så varför inte direkt dom båda vill :-)

S*Winsnes Wilda

Upp till toppen
Annons: