Annons:
Etikettannonser-omplaceringar
Läst 2227 ggr
[iFisk]
12/15/15, 10:33 PM

Vill ta hand om en omplacerad MCO

Hej alltihop!

Jag söker efter en MCO som söker nytt hem hos mig. Gärna en hane, inte ett måste dock. Han ska vara van med hunden. 

Hör av er om du hittar nånstans som behöver ett nytt hem. Jag har letat efter en i 2 månader utan att lyckas, för de krävde en del, att det ska vara i närheten av/i samma område, en del att det var missbildningar, och vidare så. 

Jag finns i Stockholm och har bilen.

Annons:
Honestyisdead
12/15/15, 10:40 PM
#1

Du får nog berätta mer för att hitta en katt.

Vad erbjuder du katten? Hur bor du? Inne eller utekatt?  Vad har du för erfarenheter?  Varför omplacering? Är du hemma med katten och kommer den få kattsällskap? Kommer du försäkra? Har du råd med veterinär om katten blir sjuk?

[iFisk]
12/16/15, 12:02 AM
#2

Katter, hundar och 4000 liter akvarium har alltid funnit hos mig och min familj sen jag var bady. Jag är 37 år idag, och hade en perserkatt som jag tog med henne när jag utflyttat från familjen, och hon gick bort för 4 år sen då hade hon cancer i njurarna och blev 24 år. Välvårdad, FIV-fri och fridfull katt. Hon kunde sitta i toastolen, ingen sandlåda. Mamma hade MCO. Jag blev så förtjusad av, och har funderat länge nästan ett år nu, att skaffa en.  Jag tycker att det räcker bra att ta hand om en omplacerad MCO om det behövs! Det som hon rekommenderat mig att skaffa en omplacerad. Eftersom jag är mer van vid det. Jag har aldrig tagit om kattunge från början. 

Dessutom var jag då och då kattvaktare, dvs att jag tog emot två nakenkatter när min kompis var bortresan.  De blev tyvärr omplacerade pga kompisens barn är kattallergi. 

Jag har Kerry Blue terrier - Min perser tog hand om honom sen han var söt unge. Jag har märkt att min hund älskar katter - för han tycker om att ha dem hemma. Så därför jag söker en MCO som är van vid hunden, så blir det bra framöver. Han var så fustration när min perser inte fanns hemma ett tag.  Han är 6 år. Livlängd kan upp till 15 år, ungefär.

Kerry Blue Terrier är rätt krävande hund,  sällskapssjuk, jättesocial, duktig på att vara vakt, stort krävande pälsvård, varje 6e vecka måste han tvättas, borstas varann/3e dag. Det är betydligt mer än en perser. Jag har kunskap om hur Kerry blue terriers frisyr, och trimingsteknik och klipp på ett visst sätt. Det är en ovanlig ras i Sverige, ungefär 500 st. 

Jag bor i hyreslägenheten, på 42 kvm, stor balkong.  

Dessutom har jag ett aquaspaceakvarium hemma. Välvårdat landskap undervatten.  

Jag har råd med. Välbetalt jobb, deltid. Självklart, katten ska vara försäkrad. Innekatt. Ingen utekatt. 

Jag vill erbjuda en katt att trivas hemma hos mig, för dels hundens skull, för han älskar katter, och gillar att busa med katten. En dröm är att katten skulle kunna följa mig än vart jag går, men det är inte ett krav. Kerry Blue terrier gör det. jag älskar stora katter. 

jag har 5 kompisar som turas om att ta hand om mina djur.

Upp till toppen
Annons: