Annons:
Etikettskötsel-hygien
Läst 5876 ggr
Ellismakaroner
9/23/15, 9:45 AM

Tovig päls?

Över någon natt har min katt fått väldigt många tovor… Mindre kul😕

Brukar era Maine Coons få tovor? Har ni några tips & tricks?


Annons:
oddahviing
11/2/15, 1:16 PM
#1

Gozo "min" förra katt hade fått en stooooooooooooor tova över hela sin sida!!!! Han hatar verkligen när det drar i pälsen men enda alternativet där var att kamma ut så mycket som möjligt (inte mycket som reddes ut iallafall…) sen gå in med en liten sax så nära huden som möjligt (utan att knippsa huden vilket jag råka göra ett par gånger stackarn!!! :( och knippsa av försiktigt från kanten… tog flera timmar o få bort tovan.  Efter det kamma jag varje dag och hade spray-balsam på kammen.

'-Headlights on the highway-'

Ellismakaroner
11/2/15, 2:55 PM
#2

Oj då!!😮

Ja, jag gör också så att jag kammar, varannan dag. Har använt sax men om det är nära huden och svårt så använder jag nu hellre rakapparat, rekommenderas 😊Hon tyckte den var jätteläskig först men när hon insett att det inte gjorde ont så gick det fint.


oddahviing
11/2/15, 9:04 PM
#3

Du, en rakapparat hade nog varit himla bra för Gozo, fasiken att vi inte hade en!!! Jag har ingen maine coon just nu, men gud vad jag vill haaaaaaaaaaaa

'-Headlights on the highway-'

Lagavulin
11/5/15, 1:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag rakade min!! När han fäller få han galna tovor och han gillar int kammen, han vart som en helt ny katt efter åt ,, kelen och leksjuk,,tror han gillade att slippa tovorna

oddahviing
11/5/15, 4:55 PM
#5

Så fiiiiiiin jag saknar mina lurv =( Hade 4 stycken runtom mig förrut + 2 norska
Tovor drar ju i skinnet när de går, Gozo hatade det! Han brukade bita bort päls från sig själv!

'-Headlights on the highway-'

Spectabile
11/14/15, 10:55 PM
#6

Jag borstar min varje dag. Kam gillar den inte.

Annons:
Upp till toppen
Annons: