Annons:
Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 2202 ggr
Lialeya
9/3/15, 10:03 AM

Två mco och kattfnattsrace?

Hej!

Har en liten maine coon kille här hemma på sex månader. Han är världens underbaraste och jag skulle mer än gärna ha en till! Som det är nu får han ju kattfnatt i bland och far runt som en galning i lägenheten (han är innekatt). Än så länge är han ju ganska liten men undrar lite över hur det funkar med två maine coons som far runt och jagar varandra när de är fullvuxna…? Dom är ju inte direkt små, känns som att dom kommer riva hela stället….tänker även på grannen under om det blir värsta kattracen på natten (som det är nu sover min katt större delen av natten, busar lite lugnt iblan bara). Så skulle gärnavilja höra lite erfarenheter från er som har fler än en maine coon!?

Annons:
Ellismakaroner
9/3/15, 11:06 AM
#1

Hej! Jag har en maine coon och en oriental. Jag tycker det verkar funka jättebra här, det märks att de uppskattar att ha en kattkompis. De här kan absolut jaga varandra som galna genom lägenheten, flera gånger om dagen. Men tvivlar på att det hörs så mycket till grannar. Din är ju fortfarande väldigt liten så han lär ju bli lite mer försiktig med åldern och inte riva ner allt. Förhoppningsvis😉Jag tror man kan markera för katten om man tycker det går lite väl hårdhänt till, men vet inte om det funkar. Sen så är mina katter vana att sova på natten, de går bara upp nån gång för att använda lådan och så. Man kan hjälpa uppmuntra dem att sova på natten också. Tex hålla dem vakna hela kvällen med mycket lek.


Upp till toppen
Annons: