Annons:
Etiketttransport-samåkning
Läst 2939 ggr
SidenMoare
2014-05-04 13:12

Flyga i kabin med katt från Irland

Har för mig att vi haft någon tråd här om flygbolag som tillåter katt i kabin från Dublin. Men jag hittar den inte.

Så min fråga igen är då vilket flygbolag kan man flyga med från Dublin till Arlanda/Stockholm? Vissa flygbolag tillåter inte katt i kabin har jag förstått.

Min andra fråga är vilket "melanlandningsland" är bäst om man inte kan flyga direkt?

Tacksam för alla tips och ideer. Kommer troligen att flyga med katt från Dublin till Arlanda i september

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Annons:
SolidShinta
2014-06-16 23:32
#1

Vad jag har förstått det som så tillåter de flesta katt och liten hund i kabin men bara några stycken per flygning. Om du ska resa med fler djur så är det andra regler dock.
Flygbolag som jag vet tillåter djur i kabin är SAS och Finnair för dem har jag själv flugit med tillsammans med katt.
Du måste alltid boka i förtid. Det brukar stå på flygbolagens hemsida hur man gör. :)

Hur det är just från Dublin har jag ingen aning om dock, men kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda än någon annanstans.

Kan även tillägga att djuret inte får väga över 8 kg och om man flyger med djur i kabin räknas det som ens handbagage. Man får alltså inte ha någon annan stor väska med sig in i kabinen om man inte bokat plus-bagage.

Lycka till!

SidenMoare
2014-06-17 16:26
#2

Tack för tipsen.

Det är lite speciellt från Storbritannien , Irland och Malta. Det är inte alla flygbolag som tillåter katt eller djur i kabin där.

Skall kolla vid flygdiskarna på Arlanda nästa vecka.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SolidShinta
2014-06-19 23:27
#3

Bra, kolla med dem! :)

Man kan aldrig boka på plats, vad jag har fattat det som, utan man ringer flygbolaget när man har bokat sin biljett och "bokar" då djurets plats. Sen dagen man flyger måste man komma dit i förväg och betala djurets plats(ingen fysisk plats) innan man checkar in bagaget.

Kollade på hemsidorna och SAS tillåter inte djur i kabin från Storbritannien tyvärr men Finnair kunde jag inte hitta något om att man inte får i alla fall.

SidenMoare
2014-06-20 16:18
#4

Tack för tips :)

Skall prata med de olika flygbolagen på Arlanda så jag absolut vet vilka som går att flyga med. Har mailat några flygbolag men de har gett kryptiska svar så jag fattar inget.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Upp till toppen
Annons: