Annons:
Etikett8utanför-ämnet-ot
Läst 1883 ggr
[monkeygirl]
2013-06-13 15:40

Säkert en dum fråga

En dum fråga gissar jag på, men som farfar sa. "frågar man inte får man inga svar"

Kan kattungar/katter utan stamtavla registreras i SVERAK? Om det går måste dom väll gå under huskatter? Och vad är meningen med det? (Ifrågasätter inte utan är nyfiken på tanken bakom) Dom ska ju finnas hos jorbruksverket (är det lag på det?) och då finns dem ju redan i ett register så man ju redan där para ihop djur och ägare.

Som sagt, frågar av nyfikenhet inte för att ifrågasätta. :-)

Annons:
LaSadie
2013-06-13 15:50
#1

Man kan fixa ett huskattsbevis via Sverak. Det ska man bland annat ha om man ställer ut sin katt. Huskatter registeras endast om man märker dem antingen via chip eller tatuering och då finns dom registrerade i SKK mot en kostnad. Sverak kan man registrera sin katt gratis.

[monkeygirl]
2013-06-13 16:08
#2

Aha, ok tack. Då är jag med, tänkte inte på det med utställning.

Letar (som du redan vet genom andra tråden) kattunge och har lärt mig den hårdavägen att endast titta hos registrerade uppfödare. Förstod inte några annonser om registrerade kattungar men utan stamtavla. Nu förstår jag mer.

Jag nätar in balkongen och shoppar klätterställning i väntan på rätt  kattunge från rätt uppfödare. För en som endast haft farfars huskatter från höloftet är detta verkligen en ny värld!

blondifire
2013-06-13 20:09
#3

lycka till ( o det finns inga dumma frågor man lär sig hela tiden) :-)

S*Winsnes Wilda

Upp till toppen
Annons: