Annons:
Etikett5-hälsa
Läst 1889 ggr
annie-ess
12/1/12, 8:06 PM

Bästa försäkringen?

Vilken anser ni är bästa försäkringen för katter? Vilka kriterier är viktigast när man ska kolla efter ett bra försäkringsbolag, är det hur mycket självrisk, och hur pass mycket de ersätter?

Tacksam för svar!

Annons:
mathiason
12/4/12, 2:46 PM
#1

Jag hade valt Agria eller IF och det är för att de har ett maxtak på 50,000kr. Medans de andra bolagen har 40,000kr. Sen har jag haft mycket smådjur å då va de nästan bara Agria som hade försäkringar till smådjuren. Och när jag blev äldre och skaffa katt och aldrig haft problem med Agria och har en kanin kvar där så va de ingen tvekan om att ha Agria till katterna!

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

Labolina_73
12/27/12, 11:52 PM
#2

jag svarade annan då jag inte vet så mycket om dom alls.

jag har folksam men anser inte att dom uppfyllde mina förväntningar när jag behövde det.

/L

Kyo
1/22/13, 2:13 PM
#3

Jag har IF och det är jag helt nöjd med. I dagsläget är jag studerande och har helt enkelt inte råd om självrisken skenar iväg även om jag har en buffert. Hos IF har jag fast självrisk.

Att valet föll på IF för katterna är också att jag enbart har BRA erfarenheter av IF, även om de är lite dyrare än andra försäkringar jag haft. Det har aldrig varit några problem för mig med ersättning varesig från hemförsäkringen eller djurförsäkringar.

När familjens förra hund fick en ful tandskada uppdagades en tandproblematik som försäkringsbolaget egentligen inte täcker - enligt vet kan problemet uppstå om valparna blir dåliga i magen som små eller något liknande - hur som helst så knusslade inte försäkringsbolaget ändå, utan valde att ta hela räkningen även för tanduttagning av de tänder som egentligen inte skulle täckas, så kort och gott: Helnöjd, har ingenting alls att klaga på.

MVH Lina

Upp till toppen
Annons: