Annons:
Etikettkattprylar-för-stora-katter
Läst 6412 ggr
viciouscircle
2012-06-03 13:22

Transportbur

Har märkt att min lilla dam börjat bli för stor för den transportburen vi använt tillfälligt åt henne för kortare resor. Tänkte nu att det är dags att köpa en ny ordentlig till henne..

Transportburen kommer att användas på kortare resor till och från veterinär bland annat, samt antagligen en och annan längre resa i bil eller på tåg Uppsala - Göteborg.

Några av de önskemål jag har är:

-Något hårt material. (Känns säkrast så?)

-Ska helst gå att öppna i taket.

-Rymlig och bra storlek för en coonis. ska självklart klara av vikten också.

-Inte ALLT för dyr.

-Krocksäker

- Gärna inte allt för bökig att bära runt på (vilket antagligen inte går att kombinera med "rymlig och bra storlek för en coonis" men…

Tips? Erfarenheter? :)

Hur den ser ut i övrigt är inte viktigt. Viktigare är att den fungerar som den ska.

Annons:
LaSadie
2012-06-11 19:00
#1

Schüg är stabil och stor och är inte så dyr, den finns på Rusta om jag inte minns fel. Får plats med 2 st fem kilos katter utan att det är trångt. Har iofs inte testat med våra vuxna katter, men storleken och vikten är ungefär samma på alla katterna hemma

viciouscircle
2012-06-11 22:25
#2

Prosit? :D haha. Heter den verkligen så? Hittade inget när jag googlade. 

Är det den där mjuka svartblå du menar? :)  För typ 299?

LaSadie
2012-06-11 22:31
viciouscircle
2012-06-11 22:50
#4

Aight hehe :) aah men då var det den jag tänkte på!

Jag har typ bestämt mig för den. Den får fungera bra till vardags (Frågade i Katter iFokus också och fick samma tips där).

Sen köper jag nog en lite dyrare variant som är anpassad för flyg senare istället.. Och skippar tåget helt. Känns snällare att knöla in henne i en mindre bur i 1h än att ha henne i en större i 5h :)

Tack för tips!

LaSadie
2012-06-11 22:56
#5

Ja den är väldigt bra för det priset!

Jag har åkt fyra timmar tåg med en sådan bur. Eftersom det är ganska mycket utrymme så kan man ha en liten låda och en del utrymme ändå. Har själv aldrig vågat flyga med katterna, men en del pga kostnaderna och tycker flyg med katter verkar läskigt :)

viciouscircle
2012-06-12 00:08
#6

Där ser man :)

Jag pendlar till Göteborg minst en gång i månaden ca.. och oftast är flyget billigare än tåg.. :) att ta med sig katt i kabinen skulle bara kosta 249 kr extra med "mitt" flygbolag :) helt OK tycker jag! (Tänker självklart inte ta med mig katten VARJE resa, men nån gång ibland när man stannar lite längre=))

Eftersom jag själv är van vid flyg tycker jag tåg känns läskigare xD

Annons:
LaSadie
2012-06-12 00:14
#7

Det är verkligen billigare med flyget. Har själv valt flyget istället för tåg, men har inte tagit med mig katterna. Men tur att det inte kostar så mycket att ta med dem =)

Upp till toppen
Annons: