Annons:
Etikettkattprylar-för-stora-katter
Läst 8542 ggr
helhol
9/20/09, 9:53 PM

Hemmagjorda kattleksaker

Mycket som vi har hemma kan bli fantastiska leksaker till våra kära "Pälsklingar"

Hur vore det med tips på vad dina katter gillar?

Allt behöver inte vara dyrt och krångligt. Mycket kan man göra själv med enkla medel.

Annons:
helhol
9/20/09, 9:56 PM
#1

MIna katter, min MCO-tös och min Huskatt, gillar kartonger. De är toppen att gömma sig i etc.

 Så det finns ett X antal till det.

Sen har jag en låda som är fylld med diverse prasslande och låtande saker, papper, snören, bjällror, kattmynta, godisar, mindre kattleksaker att plocka ut därifrån, etc. Bara att fylla på vad man ser ens katter gillar. NAturligtvis är det roligast när Matte fyllt i kattmynta och godisarSkrattande Helgalna katter alltsåFlört

Christelle
9/21/09, 12:39 AM
#2

Hehe ja mina älskar också flyttkartonger! Så roligt att gömma sig där och sticka ut en tass då och då ;)

Mina älskar också hoprullade pappersbollar! Sen hade jag en kork till en hårproduktsflaska som var i plast som hade ramlat ner på golvet och den hade Candy mycket roligt med :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

dara
9/23/09, 9:49 PM
#3

jag har lagt in två leksaker på textil i fokus under till djuren som är lätta att göra och mycket uppskattade

helhol
9/23/09, 10:20 PM
#4

#3 Skall kolla det

Snyggt gjort. Bra ide och en fin leksak

Lottis-Gottis
1/25/10, 5:40 PM
#5

Tjocka sugrör gillar min lillaGlad

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Sevgilims
1/25/10, 8:50 PM
#6

Mjölkpaketsflärpar är en stor hit här! Det är också uppskattat med små bitar av toapappersrullar - alltså om man klipper av rullen så det blir typ en centimetersbit att leka med. Jättekul!

Jag köpte också tafsar på fiskeaffären och ett antal roliga flugor som man använder till fiske. Jag klippte, naturligtvis, bort kroken och sen var det bara att sätta fast tafsen på en pinne och haka fast flugan i tafsen. En jättekul vippa som är kanon ioch med att man kan byta ut flugan då och då!

Annons:
SidenMoare
1/25/10, 11:34 PM
#7

Min huskatt Gizmo älskar alla dessa smågrejor som man försluter påsar med. Han kan leka i timal med dem.Sen lägger han dem gärna i torrfoderskålen eller i vattenskålen. :-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Malonne
9/26/10, 12:19 AM
#8

#7  Min katt Boris älskar också dem! Det är nästan det enda han gillar, fast han har en sjö av kattleksaker. Jag har sytt massor, men bara påsförslutarflärparna (och en leksaksgeting iköpt på IKEA) duger.

Men nu ska vi skaffa en katt till i månadskiftet oktober/november, så nu ska jag virkavirkavirka en massa sådana där gulliga möss! :D

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

CaithSith
10/8/10, 12:08 AM
#9

Öppna papperspåsar är en av våra katter fullkomligt GALEN i. Han kryper in i dem och lägger sig och attackerar de som går förbi Skrattande

SidenMoare
10/8/10, 2:32 AM
#10

#9

SkrattandeHAr en här med som gör samma sak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Upp till toppen
Annons: