Annons:
Etikettkattprylar-för-stora-katter
Läst 3639 ggr
moonsi
2010-06-30 16:05

Har ni några tips???

Tjooo, har ni några extra bra tips som man behöver när man har hämtat hem sin Maine coon?? Förutom kattlåda och så;)

Annons:
Mainebusters
2010-06-30 18:27
#1

Hör med din svärmor..hon är ju uppfödare och ragdollen är ju också en stor ras.Flört Henne kan du nog få många tips av!

moonsi
2010-06-30 18:38
#2

Tänkde mer om det var något speciellt man skulle tänka på till mc, men tack för ditt svar….

Mainebusters
2010-06-30 18:52
#3

Nej, det är inget speciellt med MCO.. förutom att den blir stor och då tänkte jag att din svärmor som är van vid rasen vet vilka klösmöbler som kan passa, bur mm.. så jag försökte inte vara snäsig på något vis, utan tänkte på att du har det bra förspänt med en "expert" inom området tillhands! Glad

christine58
2010-06-30 19:55
#4

Det jag kommer på nu är att det är bra med en hög klösmöbel där katten kan sträcka på sig när han ska klösa, , jag har 2 huskatter, 1 ragdoll och 1 maine coon och i övrigt så är det inget speciellt du behöver tänka på förutom att se ner när du går för dom har en tendens att springa före mellan benen, ivägen hela tiden dess små kissar.Glad En del maine cooner gräver i vattenskålen, dock inte min

Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

Maurice
2010-06-30 20:40
#5

De gillar att appotera, så några luddiga leksaksmöss eller hemvirkade leksaker med lite mynta i kan vara kul och kasta som hon får hämta till dig :)

moonsi
2010-06-30 23:26
#6

#3 heheh det är ingen fara :)

Tack alla för era braiga tips Kyss

Annons:
SidenMoare
2010-07-01 01:23
#7

Se tillatt dte finns bra liggplatser på hög höjd, de gillar att spana och ligga "över" allt som sker inunder. Gör även platspå bord etc där du brukar sitta och göra saker. De gillar att vara nära och "kolla läget". Tex sp har jag båda mina MCO intill symaskinen när jag syr eller så skall de ligga "uppe bland" mina pärlor, när jag gör smycken. De är mycket sällskapliga så de vill vara nära..

Bra tillräckligt stora sovplatser, när de blir större.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

moonsi
2010-07-01 11:48
#8

Tack åter igen för bra tips, börjar kväll i dag så tänkde svänga förbi Ikea och titta lite dom ska ju tydligen ha rea på katt grejer ?:)

SidenMoare
2010-07-01 12:05
#9

#8

Jo IKEA har rea, eller de säljer ut sitt Bästissortement. De har en "tron"-ligggmöbel till katter i rotting. Den har jag köpt till mina katter och funderar på att köpa en till nu när de är extra billiga. Tror de kostar 199:- nu mot över 400 förut. När de är små får de plats i den lilla "gropen"som det är tänkt att de skall ligga i. Men när de är störrre så blir den lätt för liten. Så jag har vänt upp och ner på möbeln och lagt kuddar i den så det blir en bra liggyta. Den gillar båda mina MCO. Sen är det billiga kattskålar och lite annat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maurice
2010-07-01 13:16
#10

Det finns olika försäkringsbelopp som du kan försäkra din katt till, vet inte hur det är med de olika bolagen. Men jag tex har Agria och där är det upp till 25 000 och upp till 50 000, sen finns det säkert andra belopp också och vissa tillägg finns. Det beror lite på kattens tillstånd och vad den ska "uppfylla" Maurice var först ämnad som sällskapskatt och vi tog inga tillägg, försäkra honom upp till 50 000 kr. 25 000 känns allldels för lite för behöver de åka in akut springer de pengarna snabbt iväg.

Så när du hämtat kissen ska du ringa det försäkringsbolag du väljer,berätta vem ägaren varit och att den nu ska stå på dig. Se till så att överlåtningen blir samma dag.

Ang veterinärer - Känner du dig nångong missnöjd eller tveksam med ett utlåtande/undersökning, nöj dig inte med det utan sök vidare till en annan veterinär. Försök få lite tips av andra djurägare vad deras erfarenheter är.

christine58
2010-07-01 20:02
#11

Jag var på Ikea i Kungens kurva Stockholm förra veckan och dom hade nästan ingenting kvar.

Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

aftonstjarnan
2010-07-02 21:17
#12

#8. Om rean är kvar på ditt IKEA kan jag rekommendera de små vita tälten. Min lilla skrutta gillar att dra sig undan i tältet ibland när hon vill sova. Sen har dom en massa gosiga monsterkuddar med svans också.

Både tält och kuddar superpoppis härhemma Glad

Upp till toppen
Annons: